• ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
  • کد خبر: 88344
طلا

قیمت طلا امروز، چهارشنبه (۱۰ ژانویه) ثابت ماند زیرا سرمایه‌گذاران از انجام شرط بندی‌های بزرگ در آستانه انتشار تورم کلیدی ایالات‌متحده که می‌تواند شفافیت بیشتری در مورد زمان شروع کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو ارائه دهد، اجتناب کردند.

به گزارش کالاخبر ، بهای هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۰۳۱ دلار و ۳۰ سنت رسید و هر اونس طلای آمریکا با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۰۳۶ دلار و ۹۰ سنت رسید.

قیمت طلای جهانی با وجود افزایش شاخص دلار و بازدهی اوراق ۱۰ ساله خزانه داری ایالات‌متحده در بالای ۴ درصد، ثابت ماند. معامله گران منتظر گزارش تورم قیمت مصرف‌کننده ایالات‌متحده در روز پنجشنبه هستند که انتظار می‌رود نشان دهد تورم کل در ماه ۰.۲ درصد و به طور سالانه ۳.۲ درصد افزایش یافته است.

یک گزارش رسمی ایالات‌متحده نشان داد که مصرف‌کنندگان انتظار کاهش تورم را دارند. نرخ‌های بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را کاهش می‌دهد.

بر اساس ابزار CME FedWatch، فعالان بازار با احتمال حدود ۶۲ درصدی کاهش نرخ بهره بانک مرکزی ایالات‌متحده در ماه مارس قیمت‌گذاری می‌کنند.

طبق گزارش رویترز، تورم استرالیا در ماه نوامبر به پایین‌ترین حد در دو سال اخیر کاهش یافت که کمتر از حد انتظار بود که انتظارات بازار مبنی بر عدم نیاز به افزایش بیشتر نرخ‌های بهره را تقویت کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره در سطح ۲۲.۹۶ دلار ثابت ماند، در حالی که پلاتین با ۰.۲ درصد افزایش به ۹۳۱ دلار و ۷۵ سنت آمریکا رسید و پالادیوم با ۰.۵ درصد افزایش به ۹۸۳ دلار و ۳۹ سنت رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها