شمش فولادی

محصولات زنجیره تولید و صادرات فولاد طی ۹ ماهه ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت.

به گزارش کالاخبر به نقل از انجمن فولاد، شرکت های فولادی از ابتدای فروردین تا پایان آذر، ۲۴ میلیون و ۴۹۲ هزار تن «شمش فولاد» و ۱۶ میلیون و ۶۲۶ هزار تن «انواع محصولات فولادی» تولید کردند. این رقم در مدت مشابه پارسال، ۲۳ میلیون و ۷۸۶ هزار تن «شمش» و ۱۶ میلیون و ۵۸۶ هزار تن «محصولات فولادی» بود.

این ارقام حاکی از افزایش ۳ درصدی تولید «شمش فولادی» و حدود ۲۵ صدم درصدی «انواع محصولات فولادی» است.

همچنین، طی ۹ ماهه امسال، میزان تولید «گندله سنگ آهن» با ۱۰ درصد افزایش به ۴۴ میلیون و ۸۴۳ هزار تن و میزان تولید «آهن اسفنجی» با ۶.۵ درصد افرایش به ۲۸ میلیون و ۸۸ هزار تن رسید. این ارقام در مدت مشابه سال گذشته، ۴۰ میلیون و ۸۳۸ هزار تن «گندله» و ۲۶ میلیون و ۳۷۰ هزار تن «آهن اسفنجی» بود.

صادرات شمش، محصولات و بالادستی

شرکت های فولادی از ابتدای فروردین تا پایان آذر، ۵ میلیون و ۶۲۱ هزار تن «شمش» و ۲ میلیون و ۴۷۷ هزار تن «انواع محصولات فولادی» صادر کردند که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته (۵ میلیون و ۲۲۴ هزار تن شمش و ۲ میلیون و ۴۵۸ هزار تن انواع محصولات فولادی)، به ترتیب ۷.۶ درصد و حدود یک درصد افزایش نشان می دهد.

افزون بر این، ۷ میلیون و ۲۲۴ هزار تن «گندله» و یک میلیون و ۲۱۴ هزار تن «آهن اسفنجی» صادر شد که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته (۳ میلیون و ۶۷۱ هزار تن گندله و۶۳۰ هزار تن آهن اسفنجی) به ترتیب ۹۷ و ۹۳ درصد رشد یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها