آهن اسفنجی

امروز (چهارشنبه ۱۱ بهمن) در بازار فیزیکی بورس کالای ایران، ۱۹۰ هزار تن آهن اسفنجی تولید شرکت فولاد خوزستان در قالب ۵ قرارداد کشف پریمیوم معامله شد تا تولیدکنندگان صنایع بالادست و پایین دست حوزه فولاد، امکان برنامه ریزی بلندمدت تولید و فروش را با استفاده از ظرفیت بورس کالا پیدا کنند.

به گزارش کالاخبر ، بورس کالای ایران چهارشنبه ۱۱ بهمن میزبان معامله ۱۹۰ هزار تن آهن اسفنجی فولاد خوزستان در قالب ۵ قرارداد کشف پریمیوم بود.

عرضه های امروز آهن اسفنجی فولاد خوزستان در حجم های ۵۰ هزار تنی، ۳۰ هزار تنی و ۱۰ هزار تنی صورت گرفت که با ثبت درخواست متقاضیان خرید، کل قراردادها منعقد شد.

تاریخ معامله نهایی این قراردادها از ۸ اسفند ۱۴۰۲ آغاز و تا ۶ تیر ۱۴۰۳ ادامه دارد. همچنین تاریخ تحویل نخستین قرارداد کشف پریمیوم محصول مذکور، ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ اعلام شده و تحویل در سایر قراردادها به ترتیب تا ۲۶ تیر سال آینده ادامه می یابد.

فرمول محاسبه قیمت مبنا میانگین موزون هفتگی معاملات ۳ هفته آخر آهن اسفنجی در بورس کالا قبل از زمان معامله نهایی است.

گفتنی است، کشف پریمیوم قراردادی است که در بازار فیزیکی بورس کالای ایران معامله می‌شود و به موجب آن، طرفین متعهد می‌شوند که در زمان مشخصی در آینده (تحویل، حمل یا بارگیری) کالا را براساس قیمت نهایی (قیمت مبنا به علاوه مابه التفاوت توافق شده) معامله کنند. این قرارداد از ابزارهای کارآمد در جهت برنامه ریزی تولید به شمار می رود که در حوزه های مختلف پتروشیمی، فولادی و معدنی در بورس کالای ایران به کار گرفته می شود.

در یک ماه اخبر این دومین قرارداد بلند مدتی است که تولیدکنندگان در بورس کالا عرضه کردند به گونه ای که ۴۰۵ هزار تن آهن اسنفجی شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر در قالب ۶ قرارداد کشف پریمیوم معامله شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها