بورس کالا

در هفته گذشته رویدادها و اظهارنظرهای مهمی پیرامون بورس کالای ایران صورت گرفت که از مهم ترین آنها می توان به"زمان‌بندی جدید عرضه در بورس کالا"،"عرضه ۵۰ دستگاه کامیون کشنده فاو در بورس کالا"،"ابلاغ شرایط خرید خودرو KMC در بورس کالا" و"بورس کالا میانبر تامین مالی بنگاه های تولیدی" اشاره کرد.

زمان‌بندی جدید عرضه در بورس کالا

به گزارش کالاخبر ،بورس کالا با توجه به تعطیلی روز یکشنبه هفته آینده (۲۲ بهمن)، زمان‌بندی جدید عرضه محصولات در هفته منتهی به ۲۵ بهمن را اعلام کرد.

به این ترتیب شنبه ۲۱ بهمن؛ سیمان تیپ یک و دو در تالار صنعتی، آرگون در تالار پتروشیمی و محصولات گروه اسلاک واکس در تالار فرآورده های نفتی ،دوشنبه ۲۳ بهمن؛ مس کاتد، شمش خالص آلومینیوم، شمش روی، شمش سرب و آهن اسنقجی بریکت در تالار صنعتی و نخ های پتروشیمی تندگویان به غیر از WP در تالار پتروشیمی و سه شنبه ۲۴ بهمن؛ نخ های سایر شرکت ها در تالار پتروشیمی عرضه می شود.

عرضه ۵۰ دستگاه کامیون کشنده فاو در بورس کالا

تالار خودرو بورس کالا چهارشنبه هفته آینده ۲۵ بهمن ماه میزبان عرضه ۵۰ دستگاه کامیون کشنده فاو متعلق به شرکت سیباموتور است.

به این ترتیب تعداد۵۰ دستگاه کامیون کشنده فاو به قیمت پایه ۳ میلیارد و ۷۰۸ میلیون تومان با درصد پیش پرداخت ۱۰ درصد و تاریخ تحویل ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ عرضه می شود.

گفتنی است، سه شنبه ۲۴ بهمن نیز ۵۰۰ دستگاه خودرو KMC T۸ متعلق به کرمان موتور با موعد تحویل ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ و قیمت پایه یک میلیارد و ۴۴۹ میلیون تومان در بورس عرضه می شود.

ابلاغ شرایط خرید خودرو KMC در بورس کالا

بورس کالا شرایط خرید خودرو کی‌ام‌سی T۸ که قرار است سه شنبه ۲۴ بهمن عرضه شود را ابلاغ کرد.

در نامه مدیر بازرسی و امور اعضا بورس کالای ایران درخصوص خرید خودرو KMc T۸ که قرار است به ترتیب سه شنبه ۲۴ بهمن در تالار خودرو عرضه شود آمده است:مهلت ثبت سفارش ساعت ۸ صبح روز سه شنبه ۲۴ بهمن است و به منظور مدیریت سفارش های دریافتی مشتریان، کارگزاران امکان مسدودسازی سفارش های دریافتی را تا ساعت ۸:۳۰ روز عرضه خواهند داشت.

اشخاصی که در عرضه های قبلی در بورس کالا خودرو خریداری کرده اند به استثنای کامیون و کامیونت، امکان ثبت سفارش را نخواهند داشت.

بورس کالا میانبر تامین مالی بنگاه های تولیدی

معاون تامین مالی گروه مالی کارآمد گفت: تامین مالی تولیدکنندگان با انتشار اوراق سلف موازی استاندارد در بورس کالا باعث می شود تا واحدها قادر به برنامه ریزی برای تولید کالاهای استاندارد در طول زمان بوده و چشم‌انداز روشنی از تداوم فعالیت خود داشته باشند و به عبارتی، بورس کالا میانبری برای تامین سرمایه در گردش بنگاه های تولیدی به شمار می رود.

منصور شاکریان با بیان اینکه انتشار اوراق سلف موازی استاندارد و تامین مالی از مسیر بورس کالا یکی از روش‌های سریع تامین مالی کوتاه مدت برای کسب‌وکارهای تولیدی است، گفت: انتشار این اوراق سبب می شود این واحدها قادر به تولید کالاهای استاندارد بوده و چشم‌انداز روشنی از تداوم فعالیت خود داشته باشند؛ ضمن اینکه امکان کشف عادلانه قیمت برای آنها فراهم باشد و مشمول محدودیت‌هایی از جمله قیمت گذاری دستوری و انحصار در عرضه یا تقاضا نباشند.

وی افزود: برای صنایعی که محصولات تولیدی آن‌ها دارای این ویژگی‌ها باشد، بورس کالا مسیری بسیار سریع برای تامین سرمایه در گردش و تامین مالی بنگاه‌های تولیدی است.

شاکریان ادامه داد: یکی از ویژگی‌های اصلی این اوراق این است که دارایی پایه ای مبنای انتشار اوراق است که می‌تواند یکی از اصلی‌ترین محصولات بنگاه تولیدی باشد و به دلیل کنترل‌های بورس کالا بر دارایی پایه در زمان پذیرش اوراق، تامین ضمانت‌های لازم برای انتشار نسبت به سایر اوراق بدهی در دسترس‌تر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها