مس

طبق تازه‌ترین گزارش گروه مطالعات بین‌المللی مس (ICSG)، فعالان مس جهانی از ابتدای ماه ژانویه تا پایان ماه نوامبر ۲۰۲۳، حدود ۲۴ میلیون و ۴۷۹ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند؛ این رقم در مدت مشابه سال گذشته میلادی، ۲۳ میلیون و ۲۲۰ هزار تن بود که حاکی از افزایش ۵.۴ درصدی تولید این محصول است.

به گزارش کالاخبر به نقل از ایمیدرو،ظرفیت تولید کارخانه‌های مس تصفیه شده در جهان طی ۹ ماهه سال جاری میلادی، ۲۹ میلیون و ۴۹۶ هزار تن بود که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال ۲۰۲۲ (۲۸ میلیون و ۷۲۶ هزار تن)، حدود ۲٫۷ درصد افزایش یافت.

معادن مس جهان از ابتدای ماه ژانویه تا پایان ماه نوامبر ۲۰۲۳، حدود ۲۰ میلیون و ۱۲۱ هزار تن کنسانتره تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال پیش میلادی، ۱۹ میلیون و ۹۵۵ هزار تن بود که حاکی از افزایش حدود ۱۶۶ هزار تنی (۰٫۸ درصدی) تولید این معادن در جهان است

از این میزان، ۱۰ میلیون و ۲۰۶ هزار و ۷۰۰ تن مربوط به قاره آمریکا، چهار میلیون و ۱۳۱ هزار تن قاره آسیا، سه میلیون و ۱۳۹ هزار و ۴۰۰ تن قاره آفریقا، یک میلیون و ۸۳۹ هزار و ۵۰۰ تن قاره اروپا و ۸۰۴ هزار و ۷۰۰ تن مربوط به قاره اقیانوسیه بوده است.

در همین مدت، ظرفیت معادن مس جهان به ۲۵ میلیون و ۷۸۷ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ (۲۴ میلیون و ۶۸۳ هزار تن)، حاکی از افزایش ۴٫۵ درصدی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها