بورس کالا

در هفته گذشته ۲ میلیون و ۱۱۰ هزار تن آهن اسفنجی به صورت بلندمدت معامله شد وحجم معاملات بورس کالا از ابتدای سال تا کنون به ۱۵۰ میلیون تن رسید.

معامله ۲ میلیون و ۱۱۰ هزار تن آهن اسفنجی به صورت بلندمدت

روز یکشنبه ۲۰ اسفندماه ۲ میلیون و ۱۱۰ هزار تن آهن اسفنجی تولید شرکت فولاد خوزستان و شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر در قالب ۱۵ قرارداد کشف پریمیوم در بازار فیزیکی بورس کالای ایران معامله شد تا تولیدکننده و مصرف کننده این محصول در زنجیره فولاد، از امروز امکان برنامه ریزی بلندمدت تولید و فروش خود برای یکسال آینده را پیدا کنند؛ طی ماه های گذشته شاهد استقبال صنایع از انعقاد قراردادهای بلندمدت کشف پریمیوم در بورس کالا هستیم.

عرضه های امروز آهن اسفنجی فولاد خوزستان در حجم های ۷۰ هزار تنی، ۷۵ هزار تنی، ۱۰۰ هزار تنی، ۱۵۰ هزار تنی، ۱۷۰ هزار تنی، ۲۴۰ هزار تنی و ۲۴۵ هزار تنی صورت گرفت که با ثبت درخواست متقاضیان خرید، کل قراردادها منعقد شد.
تاریخ معامله نهایی این قراردادها از ۷ فروردین ۱۴۰۳ آغاز و تا ۳۰ بهمن سال ۱۴۰۳ ادامه دارد.

به این ترتیب ۲ قرارداد ۱۰۰ هزار تنی در فروردین سال آینده، یک قرارداد ۲۵۰ هزار تنی در اردیبهشت، یک قرارداد ۲۴۵ هزار تنی در خرداد، یک قرارداد ۲۴۵ هزار تنی و یک قرارداد ۷۰ هزار تنی در تیر، یک قرارداد ۲۴۰ هزار تنی و یک قرارداد ۷۰ هزار تنی در مرداد، یک قرارداد ۱۷۰ هزار تنی و یک قرارداد ۷۰ هزار تنی در شهریور، یک قرارداد ۱۵۰ هزار تنی در مهر، یک قرارداد ۱۰۰ هزار تنی در آبان، یک قرارداد ۷۵ هزار تنی در آذر، یک قرارداد ۷۵ هزار تنی در دی و یک قرارداد ۱۵۰ هزار تنی در اسفند نهایی می شود.

همچنین تاریخ تحویل اولین قرارداد کشف پریمیوم محصول مذکور، ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ اعلام شده و تحویل در سایر قراردادها به ترتیب تا ۵ اسفند ۱۴۰۳ انجام می شود.

معامله ۱۵۰ میلیون تن کالا ارمغان بورس کالا برای اقتصاد ملی

با پایان معاملات ۲۱ اسفندماه بازار فیزیکی بورس کالای ایران، حجم معاملات این بورس از ابتدای سال تاکنون از ۱۵۰ میلیون تن عبور کرد تا رکوردی تاریخی از ابتدای تاسیس بورس کالای ایران به ثبت برسد.

براساس آمارها از ابتدای سال تا پایان معاملات دیروز، ۱۵۰ میلیون و ۱۳۱ هزار تن انواع کالا در تالارهای مختلف به فروش رسید؛ این رکورد در شرایطی ثبت شد که حجم معاملات کل سال گذشته بازار فیزیکی ۱۱۷.۷ میلیون تن بود.

این ارقام بیانگر آن است که روند رو به رشد تامین مواد اولیه تولید به شیوه ای مطلوب و شفاف از مسیر بورس کالای ایران رقم خورده است.



ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها