• ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
  • کد خبر: 88974
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۰ سنت معادل ۰.۳۵ درصد افزایش به ۸۵ دلار و ۶۴ سنت رسید.

به گزارش کالاخبر به نقل از رویترز، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز دوشنبه افزایش یافته است. نفت حدود ۴ درصد طی هفته گذشته به خاطر نگرانی در مورد کمبود عرضه به دنبال حملات بیشتر به زیرساخت‌های انرژی روسیه افزایش قیمت داشت.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۰ سنت معادل ۰.۳۵ درصد افزایش به ۸۵ دلار و ۶۴ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۳۵ سنت معادل ۰.۴۳ درصد افزایش ۸۱ دلار و ۳۹ سنت معامله می‌شود.

طبق گفته واندانا هاری، بنیانگذار موسسه تحلیل بازار نفت واندا اینسایت، حمله به پالایشگاه‌های روسیه ۲ تا ۳ دلار در هر بشکه به قیمت نفت طی هفته گذشته اضافه کرده که در آغاز این هفته هم پابرجا بوده است. اما نفت برای تغییرات بعدی قیمت منتظر نشانه‌های تازه‌ای است.

جدیدترین حملات به زیرساخت‌های انرژی روسیه باعث آتش سوزی در پالایشگاه اسلاویانسک شد که ۸.۵ میلیون تن نفت در سال را معادل ۱۷۰ هزار بشکه در روز پالایش می‌کند.

تحلیلگران می‌گویند این حملات حدود ۷ درصد از ظرفیت پالایشی روسیه را در سه ماهه اول سال جاری میلادی تعطیل کرده است. این مجتمع‌های پالایشی انواع نفت خام را فرآوری و به چندین بازار از جمله چین و هند صادر می‌کند.

در خاورمیانه، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در روز یکشنبه اعلام کرد به حملات خود به رفح که بیش از یک میلیون آواره غزه در آن پناه گرفته‌اند ادامه می‌دهد. اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان گفت این اقدام رژیم صهیونیستی مذاکرات صلح را پیچیده‌تر می‌کند.

سرمایه‌گذاران این هفته منتظر نتیجه اجلاس دو روزه فدرال رزرو آمریکا هستند که در روز چهارشنبه به پایان می‌رسد و می‌تواند زمان کاهش نرخ بهره را مشخص کند.

انتظار می‌رود فدرال رزرو نرخ بهره را در این ماه ثابت نگه دارد اما احتمال آغاز روند کاهش نرخ بهره از ماه ژوئن بالا رفته است.

پایین آمدن نرخ بهره تقاضا در آمریکا به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت دنیا را افزایش داده و از قیمت نفت حمایت می‌کند.

هر دوی این شاخص‌های نفتی طی هفته گذشته افزایش قیمت داشتند گزارش آژانس بین‌المللی انرژی در مورد افزایش تقاضا برای نفت در سال جاری میلادی باعث بالا رفتن قیمت نفت شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها