• ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۴
  • کد خبر: 89027
نفت

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا که سرمایه‌گذاران در پی حمله اوکراین به پالایشگاه‌های روسیه، نگران عرضه نفت و سوخت بودند، تغییر چندانی نداشت.

به گزارش کالاخبر ،بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در ژوئن، با ۴ سنت افزایش، به ۸۸ دلار و ۹۸ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ماه مه، با ۴ سنت کاهش، ۸۵ دلار و ۱۱ سنت در هر بشکه بود.

هر دو شاخص روز سه شنبه، ۱.۷۶ درصد صعود کرده و به بالاترین رکورد خود از اکتبر رسیدند. قیمت‌ها پس از حمله پهپادی اوکراین به یک پالایشگاه روسی دیگر که این کشور را در معرض کاهش بیشتر ظرفیت پالایش نفت قرار داد، صعودی شدند.

روسیه یکی از سه تولیدکننده بزرگ نفت خام در جهان و یکی از بزرگترین صادرکنندگان محصولات نفتی است. سرمایه‌گذاران همچنین در پی حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، با نگرانی به تحولات خاورمیانه چشم دوخته‌اند.

ییپ جون رونگ، استراتژیست بازار شرکت آی جی در این باره گفت:‌ تنش‌های ژئوپلیتیکی همچنان ابهاماتی را درباره احتمال مختل شدن عرضه، ایجاد کرده اند و قیمت نفت همچنان در بالاترین رکورد پنج ماهه قرار دارد و روند آن صعودی است.

عامل دیگری که به نگرانی‌های عرضه اضافه کرد، درخواست شرکت انرژی دولتی پمکس مکزیک از واحد بازرگانی خود برای لغو صادرات ۴۳۶ هزار بشکه در روز نفت خام بود زیرا این شرکت آماده پالایشگاه داخلی نفت در پالایشگاه جدید دوس بوکاس می‌شود.

همچنین سیگنال‌ها از کاهش ذخایر نفت آمریکا حکایت دارد که بزرگترین مصرف کننده نفت در جهان است. طبق داده‌های موسسه امریکن پترولیوم، ذخایر نفت هفته گذشته، به میزان ۲.۳ میلیون بشکه کاهش یافت. این کاهش بالاتر از کاهش ۱.۵ میلیون بشکه ای بود که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کرده بودند.

پنج منبع آگاه در اوپک پلاس به رویترز گفتند: کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک پلاس در نشست روز چهارشنبه، بعید است هر گونه توصیه‌ای درباره تغییر سیاست تولید این پیشنهاد دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها