معاملات محصولات پتروشیمی روز گذشته همچنان کم حجم دنبال شد، به طوری که اکثر کالاهای عرضه شده وارد سیستم مچینگ (مازاد عرضه) شده و مشتری نداشتند.

در این روز پلی اتیلن سنگین اکستروژن و پلی اتیلن سبک خطی ۲۰۹ پتروشیمی شازند، پلی اتیلن سنگین فیلم «ایکس فایو»، پلی پروپیلن نساجی و شیمیایی پتروشیمی مارون و پلی اتیلن سنگین بادی پلیمر کرمانشاه جز کالاهایی بودند که مورد استقبال خریداران واقع نشدند.

جواد موسوی، مدیرکالایی کارگزاری اطمینان سهم در این باره به «پایگاه خبری بورس کالای ایران»گفت: با توجه به رکود موجود در بازار پتروشیمی و بالابودن قیمت برخی از محصولات نسبت به نرخ جهانی آنها، حجم معاملات به شدت کاهش یافته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برخی از محصولات مانند پلی اتیلن های سنگین بادی و تزریقی در حال حاضر با توجه به میزان کم عرضه از سوی مجتمع های پتروشیمی با استقبال از سوی خریداران مواجه می شوند، خاطر نشان کرد: مابقی کالاها با بی رغبتی معامله گران روبه رو هستند، از سوی دیگر به نظر می رسد اکثر خریداران با توجه به احتمال افت دوباره قیمت ها، ترجیح می دهند تا به کف رسیدن قیمت محصولات مورد نیاز خود صبر پیشه کنند.

این کارشناس بازار پتروشیمی تاکید می کند: میزان عرضه ها در بازار محصولات پتروشیمی زیاد است و برخی از محموله ها نیز با قیمت هایی پایین توسط معامله گران در بازار داخل پیشنهاد می شود؛ از این رو به نظر می رسد پتروشیمی ها برای باز کردن قفل بازار محصولات پتروشیمی در برهه فعلی، می توانند دو اقدام اولیه را انجام دهند، نخست تعدیل قیمت ها در بورس کالای ایران است که همسویی قیمت ها با نرخ های جهانی می تواند خریداران را به تالار پتروشیمی جذب کند.

وی افزود: راهکار دوم نیز فروش اعتباری مجتمع های پتروشیمی به تمامی خریداران در بورس است که این موضوع نیز تاحدودی می تواند سایه سنگین رکود را از بازار کنار زند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها