سودکاستیک پتروشیمی اروند در روز گذشته با تقاضای بالا از سوی خریداران تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران روبه رو شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس کالای ایران، سودکاستیک پتروشیمی اروند در روز گذشته با تقاضای بالا از سوی خریداران تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران روبه رو شد.عرضه شش هزارتنی این کالا با تقاضایی معادل دو هزار و 960 تن روبه رو شده و معامله شد. همچنین عرضه سه هزارتنی پتروشیمی بندرامام نیز دو هزار و 140 تن تقاضا داشت.

«نمازی» کارشناس بازار شیمیایی ها در این باره گفت: با توجه به آزادسازی قیمت ها در بورس کالا که منجر به خروج بسیاری از دلالان از بورس شده، تقاضای اکثر محصولات شیمیایی واقعی شده است. از سوی دیگر فاصله قیمت اکثر محصولات شیمیایی نیز در بورس کالا و بازار داخل بسیار کاهش یافته و به مرز 15 تا 20 تومان رسیده است.

این کارشناس بازار شیمیایی در ادامه از تعادل در بازار جوش شیرین خبر داد و بیان کرد: آزادسازی قیمت ها در بورس کالا به رانت خواری در بازار جوش شیرین پایان داد، به طوری که در حال حاضر تقاضای این کالا در بورس و بازار داخل به شدت کاهش یافته است و بیشتر تولیدکنندگان قادر به خرید از بورس کالا هستند.

وی همچنین به افزایش خرید تولیدکننده ها در رینگ شیمیایی اشاره و خاطر نشان می کند در حال حاضر و با توجه به آزادسازی قیمت ها در بورس کالاحاشیه سود دلالان به شدت کاهش یافته است و از این رو بیشتر تولیدکنندگان قادر به خرید از بورس هستند، از سوی دیگر عرضه محصولات شیمیایی به صورت منظم انجام می شود و به همین دلیل نیز بازار محصولات شیمیایی در مسیر تعادل قرار گرفته و تقاضاها واقعی شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها