یک از مزیت های بورس ها ایجاد شفافیت در معاملات است که در این راستا بورس کالا ایران توانسته به عنوان ابزاری برای جلوگیری از فرارهای مالیاتی عمل کند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» به نقل از عصر بازار، یک استاد دانشگاه گفت: ارائه صورت های مالی حسابرسی شده از سوی شرکت ها یکی از نخستین شرایط پذیرش یک کالا در بورس است.

میثم باقری با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی از برخی شرکت ها صورت های مالی حسابرسی شده درخواست نمی کند، ادامه داد: اما بورس کالا برای شفافیت در معاملات از همین شرکت ها نیز صورت های مالی حسابرسی شده می خواهد.

او خاطرنشان کرد: بر همین اساس برخی از شرکت ها میلی برای عرضه محصولاتشان در بورس ندارند اما با این وجود بورس کالا بر ارائه صورت های مالی در راستای شفافیت معاملات تاکید دارد.

مشاور بورس کالا و انرژی کارگزاری بانک مسکن در ادامه تاکید کرد: بورس کالا همچنین چند ماه یک بار مدارک مشتریان را بررسی می کند و اگر نقصی در آنها وجود داشته باشد آنها را به شرکت مزبور ارجاع می دهد تا آنها را اصلاح کند. این پیگیری ها برای بورس کالا سودی ندارد مگر خارج شدن شرکت هایی که میل به فرار مالیاتی دارند چرا که با شفافیتی که در بورس کالا وجود دارد امکان فرار مالیاتی صفر می شود.

میثم باقری در پاسخ به اینکه بورس کالا چه مزیتی برای شرکت هایی که محصولاتشان را از این کانال عرضه می کنند دارد؟ گفت: علاوه بر شفافیت مالیاتی، بورس کالا برای عرضه کننده مزیت هایی از جمله معافیت مالیاتی 10 درصدی قائل می شود در این بین اگر سازمان امور مالیاتی یک مکانیزم تشویقی برای خریداران در نظر بگیرد به نظر من به افزایش معاملات در بورس کالا کمک می کند. در این راستا اقدام موثری که می تواند صورت گیرد قدرت وام دهی و اعتباردهی به خریداران است که جزو اهداف بورس کالا نیز به شمار می رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها