طلا و نقره.png

کامرز بانک آلمان در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که قیمت جهانی نقره و طلا تا پایان امسال افزایش خواهد یافت.

به گزارش «کالاخبر»، کامرز بانک آلمان پیش بینی کرده است که قیمت هر اونس نقره تا پایان امسال به بیش از ۱۸ دلار خواهد رسید و قیمت طلا نیز از مرز ۱۳۵۰ دلار خواهد گذشت.

بر اساس این گزارش تحلیلگران کامرز بانک بر این باورند که علت اصلی افزایش قیمت جهانی نقره و طلا طی ماه های آینده کاهش ارزش دلار آمریکا خواهد بود.افزایش ارزش دلار و گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تاثیر مهمی بر کاهش قیمت جهانی فلزات گرانبها طی ماه های اخیر داشته است.

در شرایطی که شاخص ارزش دلار به بالاترین سطح خود در ۱۱ ماه اخیر رسیده است، قیمت طلا به پایین ترین حد در ۶ ماه گذشته رسیده است.

کامرز بانک افزود: اختلاف بین سیاست های پولی بانک مرکزی اروپا و فدرال رزرو آمریکا عامل اصلی افزایش چشمگیر ارزش دلار بوده است.

فدرال رزرو آمریکا در نشست ژوئن نرخ بهره را برای دومین بار در سال ۲۰۱۸ افزایش داده ولی بانک مرکزی اروپا اعلام کرده است که نرخ بهره را تا تابستان ۲۰۱۹ افزایش نمی دهد.

به اعتقاد تحلیلگران کامرز بانک، کاهش قیمت جهانی طلا در شرایط کنونی کاملا موقتی و زودگذر است. پیش بینی می شود قیمت هر اونس طلا در سه ماه سوم امسال به بیش از ۱۳۰۰ دلار خواهد رسید و این رقم تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی نیز از مرز ۱۵۰۰ دلار خواهد گذشت.

منبع:سایت طلا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها