زعفران

در جریان معاملات هفتگی در بازار قراردادهای آتی در بورس کالای ایران معامله گران بیش از ۴۷۸ هزار و ۵۴۰ قرارداد آتی زعفران منعقد کردند.

به گزارش «کالاخبر»؛ معامله این تعداد قرارداد آتی طلای سرخ در حالی به ثبت رسید که این حجم معاملاتی ارزشی بیش از ۴۸۱۶ میلیارد و ۲۲۸ میلیون ریال را رقم زد.

به این ترتیب، بیش از ۳۷۱ هزر و ۸۴۰ قرارداد آتی زعفران برای تحویل در آبان ماه امسال منعقد شد و با ثبت ارزش معاملات بیش از ۳۸۴۴ میلیارد و ۵۹۳ میلیون ریالی بیشترین سهم را در ارزش کل معاملات آتی بر پایه دارایی زعفران در بورس کالا به خود اختصاص داد.

آمارهای موجود از معاملات این محصول حکایت از آن دارد که قیمت هر گرم طلای سرخ برای تحویل در سررسید آبان ماه امسال در بالاترین سطح به رقم ۱۰۵ هزار و ۷۰۰ ریال رشد کرد و در پایین ترین سطح نیز به قیمت ۹۹ هزار و ۹۰۰ ریال کاهش یافت.

در این سررسید تعداد موقعیت های باز به بیش از ۴۲ هزار موقعیت افزایش یافت که این رقم نسبت به پایان معاملات هفته پیش از آن ۱۰ هزار و ۹۹۰ موقعیت رشد را نشان می دهد.

در سررسید شهریورماه ۱۳۹۷ نیز حجم معاملات به ۱۰۶ هزار و ۶۹۷ قرارداد رسید و ارزش معاملاتی ۹۷۱ میلیارد و ۶۳۵ میلیون ریالی را رقم زد.

قیمت هر گرم زعفران برای تحویل در پایان شهریور ماه امسال در حالی به ۹۴ هزار ریال در بالاترین سطح رشد کرد که قیمت ها در پایین ترین سطح به رقم ۸۷ هزار و ۸۰۰ ریال کاهش یافت.

معامله گران طی هفته گذشته ۳۳۴۴ موقعیت جدید باز کردند تا تعداد موقعیت های باز برای این سررسید در مجموع به ۱۴۷ هزار و ۶۲۸ موقعیت افزایش یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها