• ۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹
  • کد خبر: 19031
طلا

قیمت طلا که در پایان مبادلات روز سه شنبه با کاهش یک درصدی روبرو شده بود، امروز چهارشنبه بار دیگر با افزایش همراه شده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، افزایش قیمت طلا در مبادلات امروز در شرایطی است که تنش های تجاری آمریکا و چین همچنان فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کرده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۲۰۳ دلار رسیده است.قیمت طلا روز گذشته ابتدا تا ۱۲۱۴ دلار در هر اونس افزایش یافت که این بالاترین رقم از ۱۰ ماه اوت بوده است ولی بعدا با افت یک درصدی روبرو شد.

مذاکرات تجاری مقام های ارشد آمریکایی و چینی هفته گذشته بدون دستیابی به نتیجه و پیشرفت مشخصی پایان یافت.البته دستیابی آمریکا و مکزیک به توافق تجاری تا حدی موجب کاهش نگرانی های بین المللی شده است.

شاخص ارزش دلار آمریکا نیز روز سه شنبه به پایین ترین سطح خود د ر ۴ هفته اخیر رسید و امروز چهارشنبه نیز بدون تغییر چندانی روبرو شده و در برابر ارزهای معتبر بین المللی به ۹۴.۷۵ واحد رسیده است.

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که تا زمانی که تنش های تجاری بین آمریکا و چین وجود داشته باشد، این مساله به نفع دلار و به ضرر قیمت طلا خواهد بود.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با ۰.۶۲ درصد کاهش روبرو شده و به کمتر از ۷۶۰ تن رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها