منصور مرادی

در بورس کالا، قیمت‌ها براساس نظام عرضه و تقاضا تعیین می‌شود که این امر نه تنها کشور را در مسیر حرکت به سمت اقتصاد بازار هدایت می‌کند، بلکه به کمک سازوکار شفاف این بازار، حقوق زعفرانکاران که با زحمت بسیار اقدام به تولید طلای سرخ می کنند، دیگر تضییع نخواهد شد.

به گزارش «کالاخبر»​ عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ضمن بیان این مطلب در گفت وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: با توجه به اینکه بورس کالا مکانی است که معاملات در آن شفاف و با قیمت واقعی صورت می گیرد، عرضه زعفران در این بازار باعث خواهد شد خریداران خارجی با اطمینان بیشتری اقدام به خرید این محصول کنند.
منصور مرادی افزود: با توجه به بسترهای مناسبی که بورس کالا برای انجام معاملات کالاها در اختیار دارد، با اطمینان می توان گفت عرضه زعفران در این بازار باعث خواهد شد تا در کنار نظارت بر معاملات این محصول، شاهد شفافیت قیمتی آن نیز باشیم.
نماینده مردم مریوان در مجلس شورای اسلامی افزود: بورس کالا طی سال‌های گذشته فضای شفافی را برای مبادله کالاهای مختلف فراهم کرده و اعتقاد دارم معامله زعفران در این بازار نیز مانع کشف کاذب قیمت ها شده و جلوی افراد سودجو را خواهد گرفت.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در خصوص امکان بین المللی شدن معاملات زعفران با برند ایرانی به کمک بورس کالا، گفت: بورس کالا با توجه به ظرفیت هایی که دارد می تواند در ترسیم رخدادهای اقتصادی و آمارهای تجاری در کشور و در نهایت تصمیم گیری ها، به فعالان اقتصادی کمک کند. بر همین اساس، به دلیل اینکه زعفران مورد توجه خریداران خارجی است، می توان این محصول استراتژیک را از طریق بورس کالا در بازارهای جهانی عرضه کرد.
مرادی اظهار داشت: به طور یقین با عرضه زعفران در بورس کالا خریداران خارجی بیشتر به خرید این محصول ترغیب خواهند شد. زیرا با توجه به اینکه بورس کالا مکانی برای انجام معاملات شفاف است، خریداران خارجی با اطمینان بیشتری اقدام به خرید این محصول خواهند کرد تا ایران از طریق بورس کالا به تدریج  به مرجع قیمتی زعفران در دنیا تبدیل شود.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: افزون بر همه این موارد، دولت می تواند از آمارهای معاملاتی ثبت شده در بورس کالا، هم در حوزه تولید و کشت و هم در حوزه صادرات جهت برنامه ریزی های علمی و بلندمدت برای آینده، استفاده کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها