فولاد

رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد از تداوم روند کاهش واردات طی سال گذشته در این بخش خبر داد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از شاتا، بهرام سبحانی در نشست هم اندیشی اعضای انجمن تولیدکنندگان فولاد با رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: روند واردات این حوزه در سال۹۷ همچون سال های گذشته کاهشی بوده است.

رشد ۸۴ درصدی صادرات محصولات فولادی

به گفته سبحانی، طی سال گذشته ۲ میلیون و ۹۸۷ هزار تن انواع "محصولات فولادی" صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ رشد ۸۴ درصدی نشان می دهد. این در حالی است که واردات "محصولات فولادی" طی مدت مذکور یک میلیون و ۲۶ هزار تن به ثبت رسید که حاکی از افت ۵۸ درصدی نسبت به سال گذشته است.

وی افزود: طی مدت یاد شده، صادرات تیرآهن به ۲۴۴ هزار تن رسید که حاکی از رشد ۴۵ درصدی نسبت به سال ۹۶ است در حالی که وادرات این محصول ۴۰ درصد کاهش یافته و به ۲۴ هزار تن رسید.

رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۱۷۲ هزار تن ورق پوششدار صادر شد که رشد ۱۸۲ درصدی نسبت به سال ۹۶ نشان می دهد. واردات این محصول نیز در سال گذشته با افت ۳۹ درصدی ۲۵۳ هزار تن ثبت شد.

رشد ۹ درصدی تولید محصولات فولادی

سبحانی گفت: طی سال ۹۷ تولید محصولات فولادی با ۹ درصد رشد نسبت به سال ۹۶ به ۲۱ میلیون و ۵۷۲ هزار تن رسید.تولید آهن اسفنجی نیز با ۱۷ درصد رشد نسبت به سال ۹۶ به ۲۶ میلیون و ۳۵۹ هزار تن رسید.

به گفته وی، طی مدت مذکور، ۷ میلیون و ۸۲۶ هزار تن میلگرد تولید شد که نشان از رشد ۲۵ درصدی نسبت به سال ۹۶ دارد. همچنین تولید فولاد میانی نیز با ۱۳ درصد رشد نسبت به سال ۹۶ به ۲۴ میلیون و۶۷۰ هزار تن افزایش یافت.

رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد در ادامه گفت: در سال گذشته۱۴ میلیون و ۱۶۸ هزار تن بیلت و بلوم تولید شد و با رشد ۲۲ درصدی نسبت به سال۹۶ همراه بود. تولید اسلب نیز با ۳ درصد افزایش به ۱۰ میلیون و ۵۰۲ هزار تن رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها