جهان

تحولات سیاسی و تصمیم‌گیری‌های مهم اقتصادی روی عملکرد بازارهای کالایی در دنیا اثرگذار است. یکی از این تحولات که این روزها در تمام رسانه‌ها به آن پرداخته می‌شود، استعفای «ترزا می» نخست‌وزیر کشور بریتانیا است که بسیاری از این استعفا به‌عنوان نمادی برای شکست روند برگزیت نام می‌برند.

به گزارش «کالاخبر» طبق گزارش اخیر رویترز به دنبال انتشار خبر استعفای نخست‌وزیری بریتانیا ارزش شاخص FTSE ۱۰۰ بورس اوراق معادل ۶۰ واحد رشد کرد.

طبق این گزارش شکست احتمالی روند برگزیت و افزایش احتمال طولانی شدن حضور بریتانیا در بازار واحد اروپا باعث رشد این شاخص‌ها شده است. ارزش شاخص‌های کالایی در بریتانیا هم به‌طور متوسط ۶ درصد رشد کرده است.

وب‌سایت پرواکتیو اینوستور در این زمینه نوشت: شاخص‌های کالایی طی دو سال اخیر روند کاهشی را تجربه کرده‌اند و حتی با افزایشی که به دنبال انتشار خبر استعفای ترزا می منتشر شد هم نتوانستند به متوسط سطح شاخص در سال ۲۰۱۸ برسند، ولی سرعت افزایش شاخص‌های بازارهای کالایی در بریتانیا بیش از بازارهای مالی بود.

در صورت باقی ماندن بریتانیا در بازار واحد اروپا برای دوره طولانی‌تری نسبت به برآوردهای قبلی، بازهم حجم و ارزش تجارت کالاهای مختلف در این کشور بیشتر خواهد بود و همین مساله زمینه را برای ارتقای شاخص‌های کالایی فراهم کرده است. گفتنی است، بریتانیا مالک قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیا است و بورس فلزات لندن از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین بازارها در دنیاست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها