طلا

تازه ترین نظرسنجی کیتکو نیوز نشان می دهد که اکثر تحلیلگران اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی پیش بینی می کنند قیمت طلا در روزهای آینده روند صعودی خواهد داشت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از کیتکو نیوز، تحلیلگران اقتصادی اعلام کردند با توجه به نااطمینانی موجود در بازارهای بین المللی ، پیش بینی می شود روند صعودی قیمت طلا در روزهای آینده نیز ادامه خواهد یافت.

در شرایطی که سرمایه گذاران به دقت سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا را زیر نظر دارند، تشدید تنش های تجاری بین آمریکا و چین موجب شده است تا تقاضای جهانی برای طلا با افزایش چشمگیری روبرو شود.

در نظرسنجی این هفته ۱۴ تحلیلگر ارشد اقتصادی شرکت کردند که ۱۳ نفر معادل ۹۳ درصد پیش بینی کردند قیمت طلا با افزایش روبرو خواهد شد. تنها یک نفر معادل ۷ درصد اعلام کرد قیمت طلا طی روزهای آینده کاهش خواهد یافت.

در نظرسنجی آنلاین نیز ۸۷۰ نفر شرکت کردند که ۵۴۰ نفر نعادل ۶۲ درصد به افزایش قیمت طلا رای داده اند. ۲۲۹ نفر دیگر معادل ۲۵ درصد اعلام کردند قیمت طلا کاهش خواهد داشت و ۱۱۷ نفر معادل ۱۳ درصد نیز گفتند قیمت طلا تغییر خاصی نخواهد کرد.

کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست اخیر خود برای نخستین بار در ده سال اخیر موجب شد تا قیمت طلا با افزایش چشمگیری روبرو شود.

آمریکا تهدید کرده است که تعرفه ۱۰ درصدی علیه ۳۰۰ میلیارد دلار واردات چین اعمال خواهد کرد.

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که سطح حمایتی محکم برای هر اونس طلا در شرایط کنونی قیمت ۱۴۰۰ دلار خواهد بود .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها