طلا

جدیدترین نظرسنجی کیتکو از کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی نشان می دهد که تنش های تجاری بین آمریکا و چین بیشترین تاثیر را بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

به گزارش «کالاخبر»؛ نااطمینانی حاکم بر بازارهای بین المللی به خاطر نامشخص بودن نتیجه مذاکرات تجاری آمریکا و چین، موجب شده است تا کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی شرکت کننده در نظرسنجی این هفته کیتکو نیوز، دیدگاه قاطعی درباره روند قیمت طلا در روزهای آینده نداشته باشند.

افشین نبوی تحلیلگر ارشد موسسه ام کی اس سوییس در این باره گفت: یک روز امیدواری ها درباره توافق تجاری آمریکا و چین زنده می شود و روز دیگر این امیدواری ها نقش برآب می شود. این نااطمینانی موجب تقویت قیمت طلا می شود ولی برای افزایش چشمگیر قیمت این فلز گرانبها کافی نیست.

در نظرسنجی این هفته ۱۶ تحلیلگر ارشد اقتصادی شرکت کردند که ۵ نفر معادل ۳۱ درصد به افزایش قیمت طلا رای داده اند و ۵ نفر دیگر پیش بینی کردند قیمت طلا تغییر چندانی نخواهد داشت و ۶ نفر معادل ۳۸ درصد نیز گفتند قیمت طلا کاهش خواهد داشت.

در نظرسنجی آنلاین کیتکو نیوز هم ۵۸۷ نفر شرکت کردند که ۲۹۲ نفر معادل ۵۰ درصد پیش بینی کردند قیمت طلا درر وزهای آینده صعودی خواهد بود. ۱۷۳ نفر معادل ۲۹ درصد نیز به کاهش قیمت طلا رای دادند و ۱۲۱ نفر نیز گفتند قیمت طلا تغییر چندانی نخواهد داشت.

قیمت طلا در هفته ای که گذشت به ۱۴۶۳ دلار رسید که نسبت به هفته قبل از آن با افت ۰.۳۷ درصدی روبرو شده است.

به اعتقاد اکثر تحلیلگران اقتصادی، قیمت طلا در کوتاه مدت به شدت تحت تاثیر جنگ تجاری آمریکا و چین قرار خواهد داشت.

در حالی که تشدید تنش های تجاری می تواند به نفع قیمت طلا باشد ولی از سوی دیگر تصمیم آمریکا برای به تاخیر انداختن تعرفه های تجاری جدید تا اواسط دسامبر می تواند فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کند.

برخی تحلیلگران نیز پیش بینی می کنند که قیمت طلا تا اواسط دسامبر به کمتر از ۱۴۰۰ دلار کاهش خواهد یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها