• ۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
  • کد خبر: 35698
طلا

طبق آخرین اطلاعات منتشر شده توسط وزارت دارایی روسیه، این کشور از ژانویه تا ماه جولای سال جاری میلادی بیش از ۱۸۵.۱ تن طلا تولید کرده که ۱۷.۸ درصد بیشتر از همین دوره در سال گذشته است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از راشاتودی، طبق آخرین اطلاعات منتشر شده توسط وزارت دارایی روسیه، این کشور از ژانویه تا ماه جولای سال جاری میلادی بیش از ۱۸۵.۱ تن طلا تولید کرده است.

 این وزارتخانه طی بیانیه ای اعلام کرد روسیه ۱۷.۸ درصد طلای بیشتری نسبت به همین دوره زمانی در ۲۰۱۸ تولید کرده است. تولید شمش طلا در سال گذشته حدود ۱۵۷.۲ تن بود.

 نقره چنین افزایش تولیدی را ثبت نکرد، در عوض در همین دوره زمانی شش ماهه ۶ درصد کاهش داشت. تولید سالانه نقره از ۵۸۵.۳ تن در ۲۰۱۸ تا ۵۴۹.۹ تن در ۲۰۱۹ کاهش یافته است.

 روسیه به طور مداوم در حال افزایش طلا در ذخایر ملی خود بوده و حالا ارزش این ذخایر به ۵۴۸.۷ میلیارد دلار می‌رسد. طبق گزارش بانک مرکزی روسیه،ارزش دارایی های طلا در این ذخایر تا اول دسامبر به تنهایی حدود ۱۰۸ میلیارد دلار بوده و به ۲۲۶۱ تن ( ۷۲.۷ اونس) می رسد. به این ترتیب خرید طلای روسیه از ژانویه تا نوامبر ۲۰۱۹ برابر با ۱۵۰ تن بوده است.

 تمایل روزافزون مسکو به این فلز زرد از آنجا ناشی می‌شود که روسیه و سایر کشورها در حال متنوع کردن ذخایر خود و دور شدن از دلار آمریکا هستند. بانکهای مرکزی سراسر جهان تا اکتبر سال جاری میلادی  خزانه های خود را با ۵۶۲ تن طلا پر کردند و انتظار می رود خرید جهانی شمش طلا در سال جاری میلادی به سختی به ۶۵۰ تن سال گذشته برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها