• ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵
  • کد خبر: 36190
چین

انتظار می‌رود که تولید ورق گرم فولادی چین در ماه ژانویه به رشد خود ادامه دهد؛ این محصول فولادی که در تولید خودرو و لوازم خانگی کاربرد دارد، یکی از عوامل اصلی سوددهی بیشتری را برای فولادسازان چین به ارمغان خواهد آورد.

به گزارش « کالاخبر» به نقل از فلزات آنلاین، قیمت نقدی مناسب ورق گرم فولادی، میزان سود این فعالیت را به ۵۰۰ یوان بر تن رسانده است، اما این میزان برای ورق سرد بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ یوان بر تن برآورد می‌شود. در پایان سپتامبر، سوددهی تولید ورق گرم نسبت به میلگرد ۱۴۰ یوان بیشتر بود؛ قیمت نقدی میلگرد روند نزولی داشته است.

به همین دلیل، برخی واحدهای فولادسازی در دسامبر تولید خود را از میلگرد به ورق گرم تغییر دادند و واحدهای بیشتری نیز در ماه ژانویه این رویه را دنبال خواهند کرد. شرکت‌های فولادسازی Tangshan Steel و Handan Steel هر دو قصد دارند میزان تولید ورق گرم را در ماه ژانویه بازیابی کنند که به ترتیب باعث افزایش ۱۰۰ هزار تنی و ۳۰ هزار تنی در تولید ورق گرم آن‌ها خواهد شد.

این در حالی است که اختلاف قیمت ورق سرد و ورق گرم افزایش داشته است زیرا بهبود تقاضا، باعث افزایش قیمت ورق گرم شد؛ چین در ماه دسامبر اقداماتی مانند تشویق تعویض خودرو و لوازم خانگی و همچنین تسهیل اسقاط و ارتقای خودروها برای تحریک اقتصاد و برقراری ثبات در وضعیت اشتغال را معرفی کرد.

اقدامات پکن، باعث پابرجا ماندن خوش‌بینی واحدهای فولادسازی را نسبت به تقاضا در بخش خودروسازی و لوازم خانگی طی سال آینده شد. واحدهای فولادسازی به تولید ورق سرد علاقه دارند و برخی از آنها به دنبال توسعه ظرفیت ورق سرد خود هستند. شرکت Jilin Jianlong اخیرا خط تولید گالوانیزه شماره ۲ را با ظرفیت ماهانه ۴۰ هزار تن افتتاح کرده است. بدین ترتیب، در شرایط کنونی که حاشیه سود تولید ورق گرم بالاتر از ورق سرد است، واحدهای فولادی هنوز برای تغییر تولید از ورق سرد به ورق گرم برنامه‌ریزی نکرده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها