• ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
  • کد خبر: 39460
دلار

شاخص دلار در معاملات امروز اندکی افت کرد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، در جریان معاملات روز سه شنبه، بسیاری از ارزهای مختلف در برابر دلار در صعود قرار گرفتند و دلار به عقب رانده شد.

بانک جی پی مورگان، بزرگترین بانک آمریکا در گزارشی پیش‌بینی کرده که رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه دوم امسال به منفی ۴۰ درصد و نرخ بیکاری به ۲۰ درصد افزایش پیدا کند. پیش‌تر این بانک در گزارش قبلی خود رشد اقتصادی منفی ۲۵ درصدی را برای اقتصاد آمریکا در سه ماهه دوم سال جاری پیش بینی کرده بود.

دیوید مالپاس، رییس بانک جهانی از در پیش بودن رکودی عمیق‌تر از رکود بزرگ سال ۲۰۰۸ خبر داده و کریستالینا جیورجیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول در اظهاراتی مشابه گفته است که بحران ناشی از کرونا شبیه هیچ کدام از بحران‌های قبلی نیست.  

استفان اینس، استراتژیست بازار ارز در موسسه اکسی تریدر گفت: حالا که شیب بیماری در بسیاری از مناطق کند شده و در بسیاری از کشورها بخشی از کسب و کارها بازگشایی شده‌اند، می توان انتظار داشت که معامله‌گران بار دیگر به خرید دارایی‌های پرریسک‌تر ترغیب شوند.  

از سوی دیگر با کناره گیری برنی سندرز از رقابت‌های درون حزبی دموکرات‌ها، جو بایدن به عنوان نامزد نهایی حزب دموکرات به مصاف دونالد ترامپ خواهد رفت. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر امسال برگزار خواهد شد.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با افت ۰.۰۶ درصدی نسبت به روز قبل و در سطح ۹۹.۲۹ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل ۱.۰۳۵۷ دلار اعلام شد.  

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با صعود ۰.۳۳ درصدی نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۲۵۵ دلار مبادله شد. یورو ۰.۱۴ درصد پایین رفت اما با باقی ماندن در کانال ۱.۰۹ به ۱.۰۹۳ دلار رسید. همچنین برای نمونه هیوندای سه کارخانه خود در کره جنوبی را با توجه به تقاضای کم به طور موقت تعطیل کرده است. 

 موسسه رتبه بندی " فیچ" پیش بینی خود از رشد اقتصادی امسال چین را به تنها دو درصد تقلیل داده است که در صورت تحقق، ضعیف ترین رشد اقتصادی این کشور در چهار دهه اخیر خواهد بود. اقتصاد چین سال گذشته را با ثبت رشد ۶.۱ درصدی به پایان رسانده بود.

دولت چین برای حمایت از اقتصاد این کشور و تقویت رشد اقتصادی تاکنون ۱.۳ تریلیون یوان ( ۱۸۱.۴ میلیارد دلار) اعتبار در نظر گرفته است که این اعتبار صرف امور متعددی از جمله معافیت های مالیاتی، پرداخت حق بیمه بیکاری و وام های کم بهره خواهد شد.

در معاملات بازارهای ارزی جهانی، همچنین هر دلار با ۰.۱۲ درصد کاهش به ۱۰۷.۷۰۳ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۵۶۲ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۷.۰۴۷ یوان چین اعلام شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها