• ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
  • کد خبر: 39387
دلار

شاخص دلار در معاملات امروز نیز کاهش یافت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، در جریان معاملات ابتدای هفته، بسیاری از ارزهای مختلف در برابر دلار در صعود قرار گرفتند و دلار به عقب رانده شد.

بانک جی پی مورگان، بزرگترین بانک آمریکا در گزارشی پیش‌بینی کرده که رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه دوم امسال به منفی ۴۰ درصد و نرخ بیکاری به ۲۰ درصد افزایش پیدا کند. پیش‌تر این بانک در گزارش قبلی خود رشد اقتصادی منفی ۲۵ درصدی را برای اقتصاد آمریکا در سه ماهه دوم سال جاری پیش بینی کرده بود.

دیوید مالپاس، رییس بانک جهانی از در پیش بودن رکودی عمیق‌تر از رکود بزرگ سال ۲۰۰۸ خبر داده و کریستالینا جیورجیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول در اظهاراتی مشابه گفته است که بحران ناشی از کرونا شبیه هیچ کدام از بحران‌های قبلی نیست.  

استفان اینس، کارشناس بازار در موسسه اکسی کورپ گفت: با شرایط وخیم کنونی بازار کار باید فکری اساسی برای آن کرد، وگرنه عملکرد صنایع تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

استفان اینس، استراتژیست بازار ارز در موسسه اکسی تریدر گفت: حالا که شیب بیماری در بسیاری از مناطق کند شده و در بسیاری از کشورها بخشی از کسب و کارها بازگشایی شده‌اند، می توان انتظار داشت که معامله‌گران بار دیگر به خرید دارایی‌های پرریسک‌تر ترغیب شوند.  

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با افت ۰.۳ درصدی نسبت به روز قبل و در سطح ۹۹.۲۱ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل ۱.۰۳۶۷ دلار اعلام شد.  

هر چند اعلام آمادگی انگلیس برای به اشتراک گذاشتن بیشتر اطلاعات مالی با اتحادیه اروپا می تواند مسیر برگزیت را هموار کند اما در شرایطی که کشورهای اروپایی به شدت درگیر مقابله با کرونا هستند، به نظر می‌رسد رسیدن به توافقی بر سر برگزیت بین انگلیس و اتحادیه اروپا بیش از هر زمان دیگری بعید است، به ویژه آن که انگلیس کماکان بر موضع خود در دستیابی به یک توافق تجاری با اتحادیه اروپا مشابه کانادا اصرار دارد اما طرف اروپایی چندان مایل به انجام چنین کاری نیست. از سوی دیگر نیز برخی منابع خبری گزارش داده‌اند بوریس جانسون با تمدید مهلت مذاکرات برگزیت مخالفت کرده است.

اکنون بسیاری از کشورهای آسیایی در حال بررسی گزینه‌های موجود برای تقویت رشد اقتصادی خود هستند.

 در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با صعود ۰.۴۲ درصدی نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۲۵ دلار مبادله شد. یورو ۰.۱ درصد بالا رفت و با باقی ماندن در کانال ۱.۰۹ به ۱.۰۹۴ دلار رسید. همچنین نرخ برابری هر دلار آمریکا معادل ۱.۳۹۴ دلار کانادا اعلام شد. در برابر همتای سنگاپوری، هر دلار به ازای ۱.۴۱۵ دلار سنگاپور مبادله شد.

توهورو ساسایی، مدیر مرکز تحقیقات بازار ژاپن در بانک پی مورگان گفت: احتمالا در روزها و هفته های آینده شاهد ارائه آمارهای عجیبی از نرخ بیکاری خواهیم بود که هضم آن برای بازارها دشوار خواهد بود. اگر وضعیت بدتر شود به نفع دلار تمام خواهد شد.  

یوکیو ایشیزوکی، استراتژیست بازار ارز در موسسه ایوا سکیوریتیز گفت: نمی‌دانیم دولت‌ها چه اقدامات حمایتی دیگری را انجام خواهند داد اما معامله‌گران چشم به راه‌ کارهای بیشتری هستند. دلار کماکان رهبر بازار ارز است و نوسانات آن به خوبی نشان‌دهنده اضطراب معامله‌گران است.

در معاملات بازارهای ارزی جهانی، همچنین هر دلار با ۰.۴۵ درصد کاهش به ۱۰۷.۸۶۵ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۵۷۵ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۷.۰۴۴ یوان چین اعلام شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها