• ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
  • کد خبر: 39810
دلار

ارزش دلار در برابر بسیاری از همتایانش کاهش یافت.

به گزارش «کالاخبر»به نقل از بلومبرگ، در جریان معاملات آخر هفته، روند صعودی دلار متوقف شد و بسیاری از ارزها در برابر اسکناس سبز در موقعیت صعودی قرار گرفتند.

مجلس سنای آمریکا همان طور که انتظار می رفت لایحه نیم تریلیون دلاری پیشنهادی دولت برای حمایت از بخش‌های مختلف اقتصادی در برابر ویروس کرونا را تصویب کرد و این لایحه اکنون برای اخذ تایید نهایی به کنگره ارسال خواهد شد هر چند که احتمالا دولت ترامپ برای به تصویب رساندن این لایحه در کنگره با دردسرهای بیشتری نسبت به مجلس سنا مواجه خواهد شد.

جیمز نایتلی، کارشناس ارشد اقتصاد بین الملل در بانک آی ان جی گفت: با توجه به گستردگی تعطیلی کسب و کارها در آمریکا، پیش‌بینی ما این است که پیش از بازگشت به سطح قبل از بحران، رشد اقتصادی آمریکا تا منفی ۱۳ درجه نیز کاهش پیدا کند و شاید بهبودی کامل از نظر اقتصادی تا میانه سال ۲۰۲۲ طول بکشد. این یعنی شاهد ادامه تعطیلی کسب و کارها و فاصله گذاری ها خواهیم بود.  

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ریزش ۰.۳۴ درصدی نسبت به روز قبل و در سطح ۱۰۰.۲۶۵ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل ۱.۰۲۷ دلار اعلام شد.  

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با صعود  ۰.۲۴ درصدی نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۲۳۶ دلار مبادله شد. یورو ۰.۵۷ درصد پایین رفت و با عبور از کانال ۱.۰۷ به ۱.۰۸۲ دلار رسید.

کارل شاموتا، تحلیل گر بازار در موسسه کمبریج گلوبال پیمنتس گفت: رهبران اروپایی بار دیگر نتوانستند به یک وحدت نظر بر سر چگونگی مقابله با کرونا دست یابند و این مساله باعث سرخوردگی معامله گران نسبت به یورو خواهد شد چرا که احیای مجدد اقتصاد اروپا با توجه به تعلل های صورت گرفته احتمالا بیش از احیای اقتصاد آمریکا به طول خواهد انجامید.  

در معاملات بازارهای ارزی جهانی، همچنین هر دلار با ۰.۱۳ درصد کاهش به ۱۰۷.۵۱۴ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۵۶۴ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۷.۰۸۱ یوان چین اعلام شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها