Capturerrr.PNG

در هفته اخیر طلای آبشده، سکه نقدی و آتی بورس کالای ایران قیمت های تازه ای را رقم زدند، بر همین اساس در این گزارش عوامل تاثیرگذار بازار جهانی طلا و داخلی سکه را که بیانگر سناریو های احتمالی ادامه یا توقف رشد قیمت هاست را بررسی می کنیم.

در تایم فریم هفتگی طلای آبشده در محدوده بسیار مهمی قرار گرفت. در تصویر زیر میتوانید سطح بندی چارت آب شده را مشاهده کنید. محدوده ۴۹۵۰۰۰-۴۸۶۰۰۰ در واقع منطقه مقاومتی طلای آب شده است که باکس آبی رنگی به خوبی این مسئله را نشان میدهد. در صورتی که قیمت توان عبور از این سطح را نداشته باشد، اهداف بعدی میتوانند ۴۷۷۰۰۰ و مجدوده حمایتی ۴۶۲۰۰۰-۴۵۶۰۰۰ (باکس سبز رنگ) باشند.

با توجه به عدم توانایی اونس در شکست مقاومت ۱۳۷۵، در صورت نزول اونس میتوان انتظار داشت که قیمت فعلا در بین این دو لول مشخص شده نوسان کند، اما در صورتی که اونس حرکات صعودی خود را ادامه دهد، هدف اول ۵۰۰۰۰۰ (به دلیل مقاومت روانی) و ۵۰۰۰۰۰ خواهد بود.

سناریو بعدی که باز هم احتمال قدرتمند بودن محدوده مقاومتی مورد نظر ما را بیشتر میکنید، کانال قیمتی است که در تصویر زیر مشخص شده است. واکنش های قیمت به این سطح قبلا قابل توجه بوده است. آیا باز هم این سطح واکنش نشان خواهد داد؟

تحلیل کوتاه مدت طلای آبشده

سناریو های ارائه می گردد که در تایم فریم ۴ ساعته است که وضعیت کلی هفته جاری را نشان می دهد.این سناریوها باید گفت به عامل تاثیرگذار اصلی بستگی دارد، اما با سناریوها، شروع تاثیرگذاری را ساده تر به شما نشان خواهیم داد.

سناریو افزایشی

درحال حاضر قیمت بر روی حمایت مستحکم ۴۸۷۰۰۰ قرار دارد و در صورتی که در شروع بازار روند صعودی داشته باشد با شکست ۴۹۳۰۰۰ می تواند به ادامه روند صعودی خود ادامه دهد، شایان ذکر است که روند صعودی می باشد. شکست هر مقاومت می تواند رشد بیشتری در پیش داشته باشد.همانطور که در تحلیل بالا اشاره شد با شکست ۴۹۳۰۰۰ می تواند به اهداف ۵۰۰۰۰۰ و ۵۱۵۰۰۰ دست پیدا کند.

سناریو کاهشی

در حال حاضر می توان گفت با شکست حمایت مستحکم ۴۸۷۰۰۰ انتظار کاهش قیمت تا ۴۸۴۰۰۰ در مرحله اول و با شکست هدف اول کاهش قیمت تا حمایت مستحکم بعدی ۴۸۳۰۰۰ پیش بینی می شود، و در ادامه باید دید که قیمت به سطح ۴۸۳۰۰۰ چه واکنشی خواهد داد.و هدف اصلی سطح ۴۸۰۰۰۰ در صورت شکل گیری سناریو کاهشی در هفته جاری پیش بینی می شود.

تحلیل سکه نقدی

در تحلیل قبلی سکه نقدی در هفته گذشته اشاره بر سطح ۱۱۰۰۰۰۰ شد که با شکست این سطح می تواند تا مرز لایه مقاومتی ۱۱۲۰۰۰۰ برسد که تا محدوده ۱۱۱۵۰۰۰ پیش رفت اما با مقاومتی که در سطح ۱۳۷۵ اونس برخوردار بود، توانست مجدد به سطح ۱۱۰۰۰۰۰ در پایان هفته گذشته برسد

در تایم هفتگی همچنان قیمت میتوند در بازه ۱۱۰۰۰۰۰ تا ۱۱۲۰۰۰۰ نوسان دهد و شکست این سطوح می تواند روند را مشخص کنند.

سناریوهای سکه نقدی در تایم ۴ ساعته

در تایم پایین قیمت در بازه ۱۱۱۵۰۰۰ تا ۱۰۹۴۰۰۰ در حال نوسان است، و شکست این دو سطوح می تواند منجر به نوسان بیشتری شود.و در حال حاضر محور نوسانات ۱۱۰۵۰۰۰ تلقی می شود.

سناریو افزایشی

در صورتی که قیمت در بالای سطح ۱۱۱۰۰۰۰ حمایت شود در مرحله اول می تواند تا سطح ۱۱۱۵۰۰۰ ادامه دهد،و با شکست سقف قیمتی می تواند در مرحله اول تا ۱۱۱۲۰۰۰ ادامه دهد که در ادامه در تحلیل هفتگی در تایم هفتگی ذکر شده است.

سناریو اصلاحی

در صورتی که زیر سطح ۱۱۱۵۰۰۰ مجدد مقاومت شود و با شکست ۱۱۱۰۰۰۰ انتظار اصلاح قیمت تا محدوده ۱۱۰۵۰۰۰ و ۱۱۰۰۰۰۰ پیش بینی می شود.در ادامه با شکست سطح حمایتی ۱۱۰۰۰۰۰ به سناریو کاهشی تبدیل می شود.

سناریو کاهشی

در صورتی قیمت به زیر سطح ۱۱۰۵۰۰۰ مقاومت شود و با تثبیت قیمتی میتواند در مرحله اول تا سطح ۱۱۰۰۰۰۰ حمایت هفتگی کاهش پیدا کند، اما شکست سطح حمایتی ۱۱۰۰۰۰۰ بسیار مهم است و چنانچه که شکسته شود احتمال کاهش تا کف قیمتی هفته گذشته سطح ۱۰۹۵۰۰۰ در نظر گرفته شده، و با شکست کف می تواند به اهداف ۱۰۸۹۰۰۰ و ۱۰۸۴۰۰۰ دست پیدا کند.

در ادامه تحلیل به تحلیل آتی سکه می پردازیم که هر دو عامل بالا می تواند عامل تاثیرگذار بر آتی باشند و در صورتی که بتوانید با سناریوهای سکه نقدی در آتی سکه معامله کنید باید گفت موفق خواهید بود.

تحلیل آتی سکه تحویل اسفند ماه ۹۵

در تایم ۴ ساعته نشانه ای از شکل گیری قیمت در یک باکس قیمتی در بازه ۱۱۵۵۰۰۰ تا ۱۱۶۹۰۰۰ است که با شکست این سطوح می تواند قیمت های تازه ای را رقم بزند.

سناریو افزایشی

این سناریو با شکست ۱۱۶۱۰۰۰ شروع می شود و با شکست ۱۱۶۹۰۰۰ تایید خواهد شد و هدف قیمتی در مرحله اول ۱۱۸۳۰۰۰ پیش بینی بینی می شود و همه چیز به روند سکه نقدی بستگی دارد که در مرحله اول با شکست ۱۱۱۵۰۰۰ سکه نقدی می تواند سناریو افزایشی را عملی کند.

سناریو اصلاحی

درصورتی که قیمت در سقف قیمتی هفته اخیر ۱۱۶۹۰۰۰ و سکه نقدی ۱۱۱۵۰۰۰ مقاومت شود احتمال برگشت قیمت و اصلاح پیش بینی می شود و با تاییدیه در مرحله اول باید با شکست ۱۱۶۱۰۰۰۰ مواجه شود و احتمال کاهش تا کف قیمتی ۱۱۵۵۰۰۰و شکست این سطح منجر به ادامه اصلاح و کاهش قیمت پیش بینی می شود.اهداف شکست ۱۱۵۵۰۰۰ میتواند ۱۱۴۲۰۰۰ - ۱۱۳۷۰۰۰ و ۱۱۳۲۰۰۰ باشد.

سناریو کاهشی

باید گفت سناریو کاهشی نیاز به شکست لایه حمایتی ۱۱۲۱۰۰۰ تا ۱۱۱۸۵۰ دارد و با شکست این لایه حمایتی سناریو کاهشی عملی خواهد شد و در میان مدت اهداف می تواند ۱۰۹۵۰۰۰ - ۱۰۷۷۰۰۰ و ۱۰۴۸۰۰۰ پیش بینی می شود.شایان ذکر است که در صورتی که در بالای لایه حمایتی ۱۱۲۱۰۰۰ تا ۱۱۱۸۵۰۰ حمایت شود با شکست صعودی می تواند به ادامه روند صعودی خود ادامه دهد.

منبع: طلا چارت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها