IMG_6487.jpg

حجم معاملات آتی سکه طی روز گذشته در بورس کالای ایران به ۶هزار و ۴۷۱ قرارداد و ارزش آن به بیش از ۷۵۳ میلیارد ریال رسید که نسبت به یکشنبه گذشته رشد ۲۰۸ درصدی داشته است، چرا که طی این روز حجم معاملات به ۲ هزار و ۹۸ قرار داد رسیده بود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، بهای طلای جهانی در آغاز مبادلات دیروز (دوشنبه) با کاهش روبرو شد و به پایین ترین سطح در یک هفته اخیر رسید که علت اصلی این مساله گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره آمریکا بود و این عامل در کنار افت نسبی دلار در بازار داخلی، کاهش بهای سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران را رقم زد.  

به این ترتیب سکه در سررسید شهریورماه با نرخ یک میلیون و ۱۱۳هزار تومان معامله شد و کاهش ۰/۲۷درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل آبان ماه با افت ۰/۴۳ درصدی به قیمت یک میلیون و ۱۲۳هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل دی نیز با قیمت یک میلیون و ۱۳۵ هزار تومان معامله و با کاهش ۰/۴۸ درصدی رو به رو شد. تحویل اسفند هم با ۰/۴۵ درصد افت به قیمت یک میلیون و ۱۴۸ هزار تومان به فروش رسید. در پایان سررسید اردیبهشت ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و ۱۶۷ هزار تومان معامله شد و کاهش ۰/۵ درصدی را به ثبت رساند.

همچنین بهای سکه در بازار نقدی نیز طی روز گذشته همسو با افت بهای اونس در بازارهای جهانی کاهش یافت، به طوری که  سکه بهارآزادی و سکه امامی به ترتیب با ۳۰۰۰ و ۲۸۰۰ تومان کاهش با قیمت یک میلیون و ۱۱۱ هزار تومان و یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۹۰۰ تومان به فروش رسیدند.

قیمت نیم‌سکه و ربع‌سکه نیز، هزار تومان کاهش یافت و به ترتیب با قیمت‌های ۵۵۹ و ۲۸۹ هزار تومان به فروش رسید.

همچنین هرگرم طلای ۱۸ عیار نیز، ۱۱۲ هزار و ۸۴۹ تومان قیمت داشت که نسبت به روز یکشنبه گذشته ۳۳۴ تومان افت را تجربه کرد.

این در حالی است که قیمت سکه گرمی نسبت به روز یکشنبه تغییر نکرد و با قیمت ۱۸۲ هزار تومان معامله شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها