در پی معامله ۷ هزار و ۷۶۷ تن ذرت خوزستان در قالب گواهی سپرده کالایی به ارزش بیش از ۴۸ میلیارد و ۲۵۱ میلیون ریال، رکورد معاملات روزانه این محصول در بورس کالا شکسته شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در چهاردهمین روز از آغاز معاملات گواهی سپرده کالایی ذرت خوزستان، تعداد کشاورزانی که محصول ذرت خود را در بورس کالا به فروش رسانده اند از مرز یک هزار و ۹۳۰ نفر گذشت.

همچنین امروز علاوه بر ذرت، ۶۰ تن شکرسفید کارخانه قند اصفهان نیز در تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران معامله شد.

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران نیز در روز دوشنبه شاهد معامله ۷ هزار و ۵۹۰ تن انواع مس بود. بر این اساس، ۲۷۰ تن مس مفتول شرکت صنایع تولیدی دنیای مس کاشان، ۵۰۰ تن مس مفتول، یک هزار و ۸۲۰ تن مس کاتد و۵ هزار تن مس کم عیار شرکت ملی صنایع مس ایران در گروه مس مورد معامله قرار گرفت.همچنین ۲۰ کیلوگرم شمش طلای معدن موته و ۱۴۰ تن سولفور مولیبدن شرکت ملی صنایع مس ایران نیز در این تالار داد و ستد شد.

این گزارش حاکی است،۳ هزار و ۶۶۳ تن مواد پلیمری و ۲ هزار و ۱۵۲ تن قیر نیز در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران معامله شد.

این گزارش نشان می دهد، ۸ هزار تن قیر در تالار صادراتی بورس کالای ایران مورد معامله قرار گرفت.

همچنین، ۵ هزار تن وکیوم باتوم شرکتهای پالایش نفت بندرعباس و پالایش نفت شیراز، ۲ هزار تن لوب کات شرکت پالایش نفت بندرعباس ، ۱۰۰ تن گوگرد شرکت پالایش نفت شیراز، ۲۰ تن آمونیاک مایع شرکت پتروشیمی خراسان از دیگر کالاهای معامله شده در بورس کالای ایران طی روز دوشنبه به شمار می رود. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها