3dc2ada784c03d99f653540327a64895.jpg

حجم معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران طی هفته گذشته به ۲۴هزار و ۷۸۷ قرارداد و ارزش آن به بیش از دو هزار و ۸۹۳میلیارد ریال رسید که نسبت به هفته ما قبل رشد ۱۱۶ درصدی داشته است چرا که حجم معاملات طی هفته مذکور به ۱۱ هزار ۴۳۰ قرارداد رسیده بود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، بهای سکه در هفته گذشته نوسان محدودی را نسبت به هفته های ما قبل تر تجربه کرد و با وجود رشد یک درصدی میانگین هفتگی اونس در بازارهای جهانی، تمایل بیشتری به سمت نزول قیمت ها نشان داد.

به این ترتیب طی هفته گذشته در بین سررسیدهای فعال بازار آتی سکه، بیش‌ترین حجم معاملات با ۱۸ هزار و ۱۲۹ قرارداد به معاملات تحویل تیر ماه سال آینده اختصاص داشت تا ارزش این سررسید به بیش از ۲ هزار و ۱۳۵ میلیارد ریال برسد. این در شرایطی است که سررسید اردیبهشت سال آتی با ۳ هزار و ۹۷۰ قرارداد، ارزش ۴۵۹ میلیارد ریالی را تجربه کرد و جایگاه دوم را کسب کرد.

همچنین سررسید آبان نیز با یک هزار و ۳۸۶ قرارداد و ارزش بیش ۱۵۱ میلیارد ریال در جایگاه سوم قرار گرفت. از طرفی سکه تحویل اسفند ماه با حجم ۷۳۲ قرارداد و به ارزش بیش ۸۳ میلیارد ریال در جایگاه چهارم ایستاد. این در شرایطی است که سر رسید دی ماه با کسب جایگاه پنجم حجم ۵۷۰ قرداد و ارزش ۶۳ میلیارد ریالی را تجربه کرد.

در این بین نکته قابل توجه در معاملات این است که با وجود سطح قیمتی پایین قیمت ها در سررسیدهای مختلف نسبت به دو هفته گذشته اما سطح تقاضا نسبت به هفته مذکور رشد خوبی را تجربه کرده است.

روند معاملات آتی سکه در آخرین روز هفته

نگاهی به آمار معاملات بازار آتی سکه در آخرین روز هفته گذشته (پنجشنبه) نشان می دهد که این بازار تحت تاثیر کاهش ارزش طلای جهانی و نوسان رو به پایین بهای دلار با افت قیمت رو به رو شد، به طوری که بهای سکه تحویل آبان با قیمت یک میلیون و ۹۴ هزار تومان معامله شد و افت۰/۴۶ درصدی را در این روز تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل دی سال جاری با قیمت یک میلیون و ۱۱۵هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و با کاهش۰/۳۱ درصدی نسبت به چهارشنبه گذشته رو به رو شد. از سویی سکه سررسید اسفند ماه با افت ۰/۳۹درصدی با قیمت یک میلیون و۱۳۶ هزار تومان معامله شد. این در حالی است که سکه تحویل اردیبهشت ماه سال آتی با نرخ یک میلیون و ۱۵۹ هزار تومان، افت ۰/۳ درصدی را تجربه کرد. در پایان نیز سکه تحویل تیر ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و ۱۷۹ هزار تومان، کاهش ۰/۲۶ درصدی را به ثبت رساند.

در بازار نقدی سکه نیز طی هفته پایانی مهرماه، افت بهای اونس در بازارهای جهانی و پایین آمدن از مرز هزار و ۳۰۰ دلار مهم‌ترین عامل فشار بر سکه بود، بر همین اساس با وجود رشد یک درصدی میانگین بهای اونس در بازارهای جهانی، اما قیمت سکه به تغییرات نرخ ارز واکنش بیشتری نشان می داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها