• ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷
  • کد خبر: 73033
آلومینیوم

همزمان با جنگ اوکراین و تحریم صنایع روسیه از جمله صنعت آلومینیوم این کشور، فروش آلومینیوم روسیه در بازارهای جهانی با محدویت مواجه شد. روسیه ۶ درصد از تولید جهانی آلومینیوم را به خود اختصاص داده است از اینرو با عدم امکان دسترسی به آلومینا به‌عنوان ماده اولیه تولید آلومینیوم و همچنین تحریم صنعت آلومینیوم، تولید و صادرات آن با مشکل جدی روبرو شده و موجودی این فلز را در بورس هایی همچون فلزات لندن کاهش داده است.

به گزارش « کالاخبر » به نقل از باشگاه آلومینیوم، بورس فلزات لندن در روز دوشنبه ۱۵ فروردین ماه (چهارم آوریل) درحالی فعالیت خود را آغاز کرد که قیمت آلومینیوم در بورس فلزات ۳۴۴۳.۵ دلار (تن) اعلام شد.

سیر نزولی قیمت آلومینیوم تا پایان روز جمعه ۱۹ فروردین ارائه داشت به‌طوری‌که در روز جمعه ۸ آوریل، بورس فلزات درحالی به کار خود پایان داد که قیمت آلومینیوم به ۳۳۷۴.۵ دلار (تن) کاهش یافته بود.

از طرفی فروش سه‌ماهه نیز در روز پایانی کار بورس فلزات لندن مستثنی از قاعده کاهش قیمت نبود به‌طوری‌که فروش سه‌ماهه از ۳۴۵۰ دلار (تن) در هفته گذشته به ۳۳۷۴.۵ دلار (تن) کاهش یافته بود.

بر همین اساس موجودی فلز آلومینیوم در بورس فلزات لندن از ۶۳۵۹۷۵ تن در نخستین روز آوریل به ۶۱۵۷۵۰ تن در روز ۸ آوریل کاهش یافت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها