از آنجا که اونس هفته جدید کاری را با روندهای متفاوتی آغاز کرد، بازار نقدی و آتی سکه نیز در مقاطعی تحت فشار قرار گرفتند و معاملات روز دوشنبه را با نوسان به پایان رساندند، البته بازار طلای جهانی نیز پس از برخورد به کف قیمتی با جهش روبه‌رو شد، اما ارز همچنان با نوسان های رو به پایین سعی بر تغییر جهت سکه داشت.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، بر همین اساس روز گذشته از چهار سررسید فعال بازار آتی تنها سر رسید آبان با همراهی نرخ ارزنزولی شد و سایر سر رسید ها تحت تاثیر روند مثبت بازار اونس با روند افزایشی به کار خود پایان دادند، به طوریکه سکه آبان ماه با افت ۰/۰۳ درصدی با نرخ ۹۱۹ هزار تومان معامله شد. سکه تحویل دی با قیمت ۹۲۱ هزار تومان به فروش رسید که افزایش ۰/۱ درصدی را نسبت به آخرین معامله به ثبت رساند. قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت ۹۲۴ هزار تومان معامله شد و رشد ۰/۱۸ درصدی را در این روز تجربه کرد. در آخر نیز قرارداد سکه تحویل اردیبهشت با نرخ ۹۳۴ هزار تومان روی تابلوی معاملاتی نقش بست که نسبت به روز گذشته افزایش ۰/۲۱ درصدی را به ثبت رساند.

از سوی دیگر دیروز حجم قراردادهای آتی سکه به دو هزار و ۱۲۰ قرارداد و به ارزش بیش از ۱۹۷ میلیارد ریال رسیده بود.

همچنین دیروز قیمت سکه تمام نیز در بازار نقدی با نوسان نرخ مواجه شد، طوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی با رشد دو هزار و ۵۰۰ تومانی نسبت به روز یکشنبه گذشته به قیمت ۹۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. این در شرایطی است که نیم‌سکه در این بازار داخلی با قیمت ۴۶۷ هزار تومان افت یک هزار تومانی را تجربه کرد. از طرفی ربع سکه نیز با قیمت ۲۵۷ هزار تومان یک هزار تومان کاهش را به ثبت رساند و در پایان سکه یک گرمی نیز با بدون هیچ تغییری با نرخ ۱۷۰ هزار تومان در این روز به فروش رسید.

به عقیده تحلیل گران اقتصادی، با‌آنکه بهای طلا پس از انتشار گزارش وزارت کار آمریکا با جهش روبه‌رو شده، ولی برای خوش‌بین بودن نسبت به افزایش بلندمدت طلا، نیاز به شواهد فنی بیشتری در بازارهای بین‌المللی است. آنها بر این باورند که تا قیمت طلا به ۱۱۵۷ دلار نرسد نمی‌توان نسبت به ادامه روند صعودی قیمت خوش بین بود بنابراین روند مشخص و ثابتی از بازار سکه نیز نمی توان در بلند مدت متصور شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها