• ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴
  • کد خبر: 87492
اوپک

اوپک پلاس با وجود موانع پیش روی اقتصاد جهانی، همچنان دورنمای مثبتی برای رشد تقاضا برای نفت متصور است.

به گزارش کالاخبر ، هیثم الغیص، دبیرکل اوپک در کنفرانس نفت اروپایی آرگوس در لندن گفت: اقتصاد با وجود چالش‌ها، همچنان عملکرد خوبی دارد. ما نسبت به تقاضا برای نفت، خوش‌بین هستیم.

دبیرکل اوپک گفت: نمی‌تواند نتیجه نشست بعدی وزیران اوپک که در آخرین هفته نوامبر برگزار می‌شود را پیش بینی کند.

وی اظهار کرد: همه آنچه می‌توانم بگویم این است که ما همچنان به رصد عوامل بنیادین عرضه و تقاضا به صورت روزانه ادامه می‌دهیم. هنگامی که وزیران در آخر ماه جاری در وین دیدار کنند، همه این موارد را ملاحظه کرده و تدابیر مناسب را اتخاذ خواهند کرد.

در نشست بعدی اوپک پلاس، عربستان سعودی و روسیه ممکن است درباره ادامه یا توقف کاهش عرضه اضافی خود در سال ۲۰۲۴ تصمیم بگیرند. ریاض و مسکو هفته جاری اعلام کردند به کاهش تولید اضافی مجموعا ۱.۳ میلیون بشکه در روز در دسامبر، پایبند مانده اند. این محدودیت‌ها علاوه بر محدودیت عرضه‌ای است که میان اعضای اوپک پلاس توافق شده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، هیثم الغیض گفت: تصور می‌کنم اقتصاد آمریکا عملکرد بسیار خوبی دارد. اروپا ممکن است اندکی در تقلا باشد. همه ما درباره رشد بیش از ۴.۵ تا پنج درصد اقتصاد چین صحبت می‌کنیم و تقاضای جهانی برای نفت به صورت کلی، همچنان به رشد قابل ملاحظه ادامه می‌دهد.

آماری که روز سه شنبه منتشر شد، نشان داد واردات نفت به چین در اکتبر، بر مبنای ماهانه و بر مبنای سالانه، رشد کرده است و همزمان، میزان صادرات این کشور سریعتر از حد انتظار، کاهش پیدا کرده است. در صورت کاهش تقاضای پالایشگاه‌های چینی برای نفت در فاصله نوامبر تا دسامبر، تقاضا برای نفت ممکن است محدود شده و کاهش قیمت‌ها تشدید شود.

دبیرکل اوپک اظهار کرد: رشد تقاضا در هند و نقاط دیگر آسیا، مثبت به نظر می‌رسد و انتظار می‌رود بخش هواپیمایی جهانی همچنان محرک تقاضا برای سوخت باشد.

اوپک پیش بینی کرده است رشد تقاضا برای نفت در سال ۲۰۲۴، به بیش از دو میلیون بشکه در روز خواهد رسید اما آژانس بین‌المللی انرژی، رشد تقاضای روزانه برای نفت را ۸۰۰ هزار بشکه پیش بینی می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها