• ۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
  • کد خبر: 86951
اوپک

در بحبوحه محدودیت عرضه نفت که قیمت‌ها را بالاتر برده است، منابع آگاه به رویترز گفتند اوپک پلاس بعید است در نشست روز چهارشنبه، در سیاست تولید فعلی خود تغییری صورت دهد.

به گزارش کالاخبر ، وزیران گروه اوپک و متحدانشان که به گروه اوپک پلاس معروف هستند، چهارم اکتبر (۱۲ مهر) دیدار می‌کنند. کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک پلاس، در صورت لزوم می‌تواند خواستار برگزاری نشست کامل وزیران این گروه شود.

قیمت نفت با نادیده گرفتن نگرانی‌ها نسبت به تورم سرسام‌آور و رشد اقتصادی ضعیف‌تر، تحت تاثیر محدودیت عرضه که تا حدودی به دلیل کاهش تولید اوپک پلاس روی داده و تقاضای رو به رشد، به نزدیک ۱۰۰ دلار در هر بشکه صعود کرده است.

چهار منبع آگاه در اوپک پلاس که مایل نبودند نامشان فاش شود، به رویترز گفتند: این کمیته در نشست آنلاین روز چهارشنبه، احتمالا تغییری در سیاست تولید فعلی صورت نمی‌دهد.

یکی از این منابع آگاه گفت: چیزی مورد بحث قرار نگرفته است. احتمالا یک دیدار عادی با تاکید بر توافق اوپک پلاس خواهد بود.

موضوعی که مورد توجه خواهد بود، جدیدترین اطلاعات درباره کاهش تولید اضافی عربستان سعودی و روسیه است. این دو کشور پنجم سپتامبر اعلام کردند کاهش تولید اضافی که مجموعا به ۱.۳ میلیون بشکه در روز می‌رسد را تا پایان سال ۲۰۲۳ تمدید می‌کنند و این تصمیم را ماهانه بازبینی خواهند کرد.

با صعود قیمت نفت، بعضی از تحلیلگران می‌گویند احتمال فزاینده‌ای وجود دارد که کاهش تولید داوطلبانه عربستان سعودی، تعدیل شود اما سایرین انتظار دارند که این محدودیت عرضه در سال ۲۰۲۴ هم ادامه پیدا کند.

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی که یکی از روسای کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک پلاس است، اوایل سپتامبر گفت: اوپک پلاس باید بازار را تثبیت کند و قیمت‌ها هدف قرار نگرفته اند.

نشست کامل بعدی وزیران اوپک پلاس تا نوامبر برگزار نمی‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، روسیه پنج شنبه گذشته اعلام کرد مسکو با تولیدکنندگان اوپک پلاس درباره افزایش احتمالی تولید نفت برای جبران ممنوعیت صادرات سوخت از این کشور، گفت‌وگو نکرده است. روسیه در راستای توافق اوپک پلاس، متعهد شده است تولید نفت خود را به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز معادل پنج درصد از کل تولیدش، کاهش دهد. بعلاوه، این کشور ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش اضافی را تا پایان سال ۲۰۲۳ اعمال خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها