شمش طلا

بازار مالی بورس کالای ایران هفته گذشته شاهد دادوستد ۹۵۸ هزار گواهی سپرده معادل ۹۵.۸ کیلوگرم شمش طلا به ارزش ۳۰۹ میلیارد تومان بود و این میزان نقدینگی جذب این بازار شد.

به گزارش کالاخبر ، بررسی ها آماری نشان می دهد در ۶ روز کاری هفته گذشته (۲۰ تا ۲۵ آبان) ۹۵۸ هزار گواهی سپرده شمش طلا در بازار مالی بورس کالا معامله شد و با توجه به اینکه هر گواهی معادل ۱۰۰ سوت یا ۰.۱ گرم شمش طلا است در مجموع ۹۵ هزار و ۸۰۰ گرم (۹۵.۸ کیلوگرم) شمش طلا مورد معامله قرار گرفته است.

ارزش این حجم از معاملات ۳۰۹ میلیارد تومان محاسبه شده که معادل جذب همین میزان سرمایه از بازار است که سبب کنترل خرید فیزیکی طلا شده و ریسک نگهداری و پوشش ریسک معاملات سنتی طلا را به حداقل رسانده است.

با احتساب اینکه هر شمش یک کیلویی تقریبا معادل ۱۳۵ سکه است، این حجم از معاملات معادل ۱۲ هزار و ۹۰۰ سکه خواهد بود.

هر گواهی سپرده شمش طلا معادل یک دهم گرم شمش طلا (۱۰۰ سوت) و حداقل سرمایه برای ورود به این معاملات طبق آخرین قیمت ها رقمی در حدود ۳۲۸ هزار تومان است و سرمایه گذاران خرد نیز قادرند با سرمایه اندک در این بازار شمش طلا خرید و فروش کنند.

علاقه مندان به این معاملات می توانند از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۷ و در روزهای پنجشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۵ اقدام به معامله کنند و با رعایت نصاب تحویل شمش طلا، امکان تحویل فیزیکی آن از خزانه های بانک نیز برای آنها وجود دارد. همچنین امکان انجام معاملات گواهی سپرده شمش طلا به صورت برخط در اکثر شرکت های کارگزاری برای سرمایه گذاران فراهم است و در این بازار افراد می توانند از طریق گوشی تلفن همراه یا سیستم های رایانه ای شخصی خود شمش طلا خریداری کنند.

بر مبنای این گزارش از ابتدای راه اندازی این ابزار تا هفته منتهی به ۲۶ آبان ماه ۱۸ میلیون و ۴۵۵ هزار گواهی سپرده شمش طلا معادل یک تن و ۸۴۵ کیلوگرم شمش طلا به ارزش ۶ هزار و ۸۱ میلیارد تومان معامله شد. این حجم از معاملات معادل ۲۴۹ هزار سکه طلا است.

معامله ۹۵ کیلوگرم شمش طلا در قالب گواهی سپرده/ جذب ۳۰۹ میلیارد تومان نقدینگی از بازار

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها