سوری

مهدی سوری کارشناس بازار سرمایه گفت: معامله با اصالت طلا در بورس کالا سبب استقبال زیاد از گواهی شمش طلا شده است. ضمن اینکه این معاملات چالش های مربوط به سرمایه گذاری در بازار طلا برای سرمایه های خُرد و کلان را نیز مرتفع ساخته است.

سوری در گفت‌ و گو با کالاخبر توضیح داد: در معاملات طلا معمولا سکه و طلای بدون کارمزد برای سرمایه گذاری انتخاب می شود. همچنین مشتقات طلا خیلی وقت ها در بازار با حباب معامله می شوند به این ترتیب افراد بیش از آنکه به سمت خرید سکه و مصنوعات طلا بروند متقاضی طلای آبشده می شوند. اما طلای آب شده یک نگرانی بابت تقلب و دستکاری در عیار برای خریدار به همراه دارد.

سوری افزود: اولین مزیتی که معامله گواهی شمش طلا در بورس کالا دارد این است که اولا حباب مربوط به سکه و مصنوعات طلا را ندارد و قیمت آن منصفانه است و دوم اینکه از نظر اصالت برای خریداران اطمینان خاطر به همراه دارد.

وی تاکید کرد: وقتی می خواهید روی طلا در بازار سنتی سرمایه گذاری کنید یک حداقل سرمایه ای نیاز خواهید داشت اما در بورس کالا این امکان ایجاد شده که با رقم های بسیار کوچک یعنی عددی حدود ۳۲۰ هزار تومان خرید طلا امکان پذیر شده است.

این کارشناس بازار سرمایه اذعان کرد: خریداران می توانند بدون اینکه تسویه فیزیکی طلا داشته باشند صرفا اوراق گواهی سپرده را مورد معامله قرار دهند و ضمن پوشش ریسک های خرید فیزیکی، از رشد قیمت طلا نیز نفع ببرند.

او اشاره کرد: از آنجا که نگهداری طلا همواره یکی از چالش های اصلی معامله گران است؛ خرید از بورس کالا این نگرانی را به طور کامل برطرف می کند. مخصوصا برای افرادی که با اعداد بالایی قصد سرمایه گذاری در بازار طلا را دارند، به کمک سرمایه گذاری در قالب گواهی سپرده شمش طلا دیگر چالش نگهداری طلا را نخواهد داشت.

سوری در پایان تصریح کرد: شمش طلای عرضه شده در بورس کالا در خزانه های بانک های مورد پذیرش در این بورس نگهداری می شود و در صورتی که مشتریان درخواست تحویل فیزیکی را داشته باشند، شمش طلا به آنها تحویل داده می شود. در غیر این صورت، به کمک سازوکار انبارداری در بازار گواهی سپرده کالایی نگهداری طلا و ریسک های ناشی از آن برای سرمایه گذار وجود ندارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها