شمش طلا

پرویز خالقی کارشناس بازار سرمایه گفت: استقبال از معاملات گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالا نشان می دهد که عموم مردم و سرمایه گذاران به امنیت معامله و نقدشوندگی بالا اهمیت ویژه ای می دهند زیرا در معاملات گواهی شمش دیگر دغدغه نگهداری و سرقت و کیفیت پایین طلا وجود ندارد و روند معاملات نیز به صورت برخط و ساده انجام می شود.

خالقی در گفت و گو با کالاخبر اظهار داشت: بازار گواهی شمش طلا مزایای متعددی به نسبت سرمایه گذاری در بازار فیزیکی طلا دارد و حتی ریسک گریزها و افراد با سطح ریسک بسیار پایین هم می توانند برای پس انداز خود وارد این معاملات شوند.

خالقی افزود: معاملات بورسی شمش طلا به رغم آنکه مدت کوتاهی از راه اندازی آن می گذرد با استقبال بسیار بالایی مواجه شده که دلیل آن مزیت های متعدد این بازار است.

او عنوان کرد: نخستین مزیتی که بورس طلا نسبت به بازار فیزیکی دارد، امنیت است. به طوریکه مردم رفته رفته ترجح می دهند که در چنین بازارهایی که امنیت و نقدشوندگی بالایی دارد معاملات طلا را انجام دهند.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: به هر حال خرید فیزیکی طلا، دردسرهایی برای خریداران دارد. از جمله نگهداری سخت و ریسک هایی در این راستا که می تواند کل سرمایه افراد را تهدید کند. به همین دلیل بورس طلا می تواند محل مناسبی برای سرمایه گذاری افراد باشد.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه در معاملات بورس کالا، اصالت شمش طلا مورد تایید آزمایشگاه قرار می گیرد. بنابراین افرادی که از این بازار خرید طلا انجام می دهند کالایی با اصالت می خرند که ریسک تقلبی بودن را ندارد. اما در بازار سنتی افراد وقتی طلا می خرند نمی توانند از عیار آن مطمئن باشند اما در بورس روی برگه های گواهی مشخصات کامل طلا درج می شود که درست مطابق با اصل کالاست.

خالقی اظهار کرد: در ابتدا گواهی شمش طلا مشتری های خاص خود را داشت اما رفته رفته طیف های مختلفی از سرمایه گذاران وارد این بازار شده اند. همچنین بیشتر افرادی که ریسک گریز هستند و می خواهند ارزش سرمایه شان در شرایط تورمی حفظ شود و در عین حال با ریسک های متعدد خرید طلای فیزیکی و نگهداری آن آشنا هستند، مخاطب بازار گواهی شمش طلا شده اند.

وی تصریح کرد: بازار سهام همانطور که سودهای قابل توجهی گاهی به همراه دارد، زیان های قابل اعتنایی نیز ممکن است داشته باشد. بنابراین عموما افرادی سرمایه های خود را به بازار سهام می برند که ریسک پذیری بالایی دارند. آن دسته از افراد که ریسک پذیر نیستند و به دنبال یک سرمایه گذاری مطمئن می گردند بازار طلا را انتخاب می کنند که یکی از گزینه های جذاب در این حوزه، گواهی شمش است.

او در پایان اضافه کرد: در معاملات گواهی شمش در بورس کالا، ریسک های معاملاتی به حداقل ترین سطح ممکن رسیده است و افراد می توانند با ورود به این بازار از نوسانات قیمت طلا بهره ببرند اما هیچ کدام از ریسک های سنتی بازار طلا آن ها را تهدید نکند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها