• ۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹
  • کد خبر: 88148
سنگ آهن

آخرین قیمت سنگ آهن در بورس فیوچرز دالیان چین با امید به بسته های محرک اقتصادی در راستای بهبود شرایط اقتصادی چین و رشد تقاضا بالا رفت.

به گزارش کالاخبر به نقل از فولاد ایران،قیمت قرارداد ماه می با ۱.۳ درصد رشد ۱۳۷.۲۲ دلار هر تن شنیده شد. در بورس سنگاپور نیز شاخص قیمت با ۱.۲ درصد رشد ۱۳۸.۷ دلار هر تن شد. در بازار نقدی نیز قیمت سنگ آهن خلوص ۶۲ درصد به اوج ۱۴۱.۴۵ دلار هر تن سی اف آر چین رسیده که نسبت به جمعه اخیر ۱.۴۵ دلار رشد داشته است.

سازمان عالی برنامه‌ریزی چین روز شنبه اعلام کرد که دومین دسته از پروژه‌های سرمایه‌گذاری عمومی را تحت یک برنامه انتشار اوراق قرضه و سرمایه‌گذاری که در ماه اکتبر برای تقویت اقتصاد اعلام شده بود، شناسایی کرده است.

پنج بانک بزرگ دولتی چین نرخ بهره برخی از سپرده ها را کاهش داده اند که نشانگر آن است که دولت از بانک ها می خواهد تا از اقتصاد حمایت کنند. این امر نقدینگی بازار را بالا می برد. علاوه بر این، تحلیلگران انتظار افزایش احتمالی تقاضا برای سنگ آهن در هفته های آینده را دارند زیرا فولادسازان چینی برای تکمیل انبارها در زمان تعطیلات سال نو چینی خرید بیشتری انجام می دهند.

در همین حال، چند شهر در شمال چین، از جمله قطب تولید فولاد تانگشان، با اشاره به تشدید آلودگی هوا، برنامه‌هایی را برای آغاز واکنش‌های اضطراری اعلام کرده‌اند. فولادسازان محلی معمولاً موظفند در چنین شرایطی تولید را محدود کنند که تقاضای مواد اولیه فولادسازی را تحت فشار قرار می دهد و از قیمت محصولات فولادی حمایت می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها