• ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱
  • کد خبر: 88557
نفت

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا تحت تاثیر عوامل بنیادین منفی، کاهش یافت.

به گزارش کالاخبر ،بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در مارس که روز جاری منقضی می‌شود، ۳۷ سنت کاهش یافت و به ۸۲ دلار و ۵۰ سنت در هر بشکه رسید. معاملات نفت برنت برای تحویل در آوریل، با ۲۴ سنت کاهش، ۸۲ دلار و ۲۶ سنت در هر بشکه معامله شد. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۸ سنت کاهش، در ۷۷ دلار و ۶۴ سنت در هر بشکه ایستاد.

معاملات نفت برنت برای تحویل در مارس روز سه شنبه با ۴۷ سنت افزایش و شاخص نفت آمریکا با یک دلار و چهار سنت افزایش، بسته شده بود.

تونی سایکامور، تحلیلگر شرکت مالی آی جی درباره روند بازار گفت: مسئله اصلی برای خوش بین شدن به افزایش قیمت نفت، این است که تصویر فنی همچنان نزولی است و هنوز به رویدادهای اخیر از جمله حمله مرگبار پهپادی به نیروهای آمریکایی در نزدیکی مرز اردن و سوریه در هفته گذشته، نرسیده است.

اما تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی گفتند: واکنش از سوی آمریکا به حمله هواپیمای بدون سرنشین، همچنان می‌تواند واکنش شدید بازار را به همراه داشته باشد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بدون ارائه توضیحات بیشتر، اعلام کرده که میخواهد از جنگ گسترده تر در خاورمیانه، اجتناب کند.

عوامل بنیادین منفی شامل عمیق شدن بحران املاک چین پس از انحلال شرکت املاک «گروه چاینا اورگراند» است که نگرانی‌ها نسبت به وضعیت تقاضا برای سوخت در بزرگترین واردکننده نفت جهان را برانگیخت. بازارها همچنین منتظر انتشار آماده شاخص مدیران خرید چین در روز چهارشنبه هستند که احتمالا رشد منفی برای چهارمین ماه متوالی را نشان می‌دهد.

در بخش عرضه، آمریکا پس از اقدام ونزوئلا در ممنوع کردن حضور نامزد مخالف دولت در انتخابات ریاست جمهوری، وضع مجدد تحریم‌ها علیه این کشور آمریکای جنوبی را آغاز کرد.

نشست آنلاین کمیته نظارتی وزیران اوپک پلاس روز پنج شنبه برگزار خواهد شد اما بعید است برای تغییر سیاست تولید این گروه توصیه ای ارائه کند.

بر اساس گزارش رویترز، منابع آگاه با اشاره به آمار موسسه امریکن پترولیوم، اعلام کردند ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۲۶ ژانویه، به میزان ۲.۵ میلیون بشکه کاهش یافت و ذخایر بنزین، ۶۰۰ هزار بشکه افزایش یافت. آمار رسمی بعدازظهر روز جاری منتشر خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها