در حالیکه قیمت سکه در قراردادهای آتی بورس کالای ایران در معاملات روز شنبه با افت همه سررسیدها پیگیری شد، اما قیمت ها در معاملات دیروز تحت تاثیر رشد نرخ ارز با افزایش دسته جمعی چهار سررسید فعال بازار آتی مواجه شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، روز گذشته قیمت سکه در چهار سررسید فعال بازار آتی در بورس کالا با روند صعودی مواجه شد، به طوری که سکه سررسید آبان ماه با رشد ۰/۱۹ درصدی و با نرخ ۹۳۷ هزار تومان معامله شد. سکه تحویل دی با قیمت ۹۳۹ هزار تومان به فروش رسید که افزایش ۰/۲۳ درصدی را به ثبت رساند. قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت ۹۴۲ هزار تومان معامله شد و رشد ۰/۲۶ درصدی را در این روز تجربه کرد، این در شرایطی است که سکه تحویل اردیبهشت با قیمت ۹۵۱ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و افزایش ۰/۱۷ درصدی را نسبت به روز شنبه اخیر تجربه کرد.

همچنین حجم معاملات آتی سکه دیروز در بورس کالا به سه هزار و ۲۹۸ قرارداد و به ارزش بیش از ۹۹۳ میلیارد ریال رسید.

از طرفی روز گذشته قیمت سکه در بازار نقدی تحت تاثیر افزایش بهای نرخ ارز با رشد نرخ روبه رو شد و با قیمت ۹۳۶هزار تومان مورد معامله قرار گرفت. بهای نیم‌سکه نیز به ۴۷۰ هزار تومان رسید که دو هزار تومان کاهش داشت. همچنین ربع سکه با قیمت ۲۴۹ و سکه یک گرمی با نرخ ۱۶۹ هزار تومان در این روز به فروش رسید.

از سویی به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی طی روزهای آینده انتشار گزارش وزارت کار آمریکا در خصوص وضعیت اشتغال در ماه اکتبر بیشترین تاثیر را بر قیمت طلا خواهد داشت تا جایی که حتی این گزارش می تواند بر تصمیم فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره نیز تاثیرگذار باشد، بنابراین باید منتظر ماند و دید انتشار این گزارش چه تاثیری بر روند بهای سکه در بازار داخلی می گذارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها