پتروشیمی

حجم معاملات محصولات پلیمری در هفته ای که گذشت ۵۹ هزار و ۱۳۲ تن رقم خورد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» حجم عرضه ها ۶۵ هزار و ۸۸۲ تن و تقاضای آن هم بالغ بر ۱۷۷ هزار و ۲۹۱ تن بود.

با توجه به افزایش قیمت دلار، هفته گذشته معاملات محصولات پتروشیمی با هیجان بیشتری انجام شد. در همین حال در کل بیش از ۹۶ درصد از محصولات عرضه شده توسط کارگزاران در حوزه محصولات پلیمری خریداری شد. همچنین ۳۸ گرید از ۶۱ گرید عرضه شده با رقابت قیمتی به فروش رسیدند.

به این ترتیب رکورد ثبت معاملات ۹۶ درصدی گریدهای عرضه شده در سال جاری برای اولین بار اتفاق رخ داد. همچنین رقابت قیمتی در ۳۸ گرید هم رکورد چشمگیری در معاملات محصولات پلیمری است که در سال جدید رخ داد.

با این حال پلی اتیلن های ترفتالات بطری همچنان در معاملات محصولات پلیمری در هفته گذشته جذاب بودند و با رقابت خریداری شدند.

به گفته کارشناسان بازار حجم عرضه این محصولات پاسخ گوی نیاز بازار نیست و باید حجم عرضه ها افزایش یابد. در همین حال عرضه این محصولات کاهش ۷۰۰ تنی روبه رو شده بودند و برای ۴.۰۴۸ تن عرضه ۳۶ هزار و ۵۳۱ تن تقاضا وجود داشت.

همچنین در گروه پلی اتیلن سبک خطی، پتروشیمی امیرکبیر و شازند به ترتیب عرضه های خود را ۱۰۰۰ و ۵۰۰ تن افزایش داده بودند . با توجه به کمبود در بازار برای این محصولات نیز رقابت رخ داد.

در همین حال گروه پلی اتیلن سبک فیلم روندی متعادل در هفته گذشته داشتند، به طوری که میزان رقابت ها نیز برای گریدهای عرضه کمتر از گروه های دیگر بود.

البته در گروه پلی اتیلن های سنگین اکستروژن و لوله با توجه به کمبود در بازار داخل همچنان بازار ملتهب داشتیم به طوری که میزان رقابت برای محصول پتروشیمی شازند بالا بود. عرضه پتروشیمی امیرکبیر نیز به صورت سلف و با رقابت خریداری شد.

در گروه پی وی سی ها، پلی پروپیلن های نساجی و شیمیایی نیز برای خرید محصولات شاهد رقابت از سوی معامله گران بودیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها