پتروشیمی

حجم معاملات محصولات پلیمری با افزایش نسبت به هفته قبل به ۶۴ هزار و ۷۳ تن در هفته گذشته رسید.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در هفته اول آبان ماه، معاملات محصولات پلیمری با رونق بیشتری نسبت به هفته ماقبل انجام شد، به طوری که حجم معاملات افزایشی در حدود ۹ هزار و ۸۲ تن را تجربه کرد.

به گفته کارشناسان بازار دلیل اصلی افزایش حجم معاملات، عرضه برخی گریدهای جذاب در هفته گذشته بوده است، از سوی دیگر خریداران از عرضه پی وی سی نیز در هفته گذشته استقبال کردند و این محصولات را با رقابت قیمتی خریداری کردند.

در همین حال در هفته گذشته، حجم تقاضا کاهش بیش از ۵ هزار تنی را تجربه کرد. به گفته کارشناسان، حذف سقف قیمت پلی پروپیلن های نساجی و شیمیایی یکی از دلایل کاهش حجم تقاضا در هفته گذشته بوده که سبب واقعی شدن حجم تقاضا در این گروه شده است.

به این ترتیب در کل نزدیک به ۹۰ درصد از محصولات عرضه شده توسط کارگزاران در هفته گذشته خریداری شد، به طوری که ۳۹ گرید از ۷۵ گرید عرضه شده با رقابت قیمتی به فروش رسیدند.

در گروه پلی اتیلن های ترفتالات بطری شاهد ثبت معاملاتی آرام بودیم، به گفته کارشناسان بازار افزایش مناسب حجم عرضه ها این گروه را به تعادل رسانده است. البته عوامل دیگری همچون رکود بازار مصرف با توجه به ورود به فصل خنک سال در کنار توقف روند صعودی قیمت های این محصول در بازارهای جهانی نیز بر این نوع معاملات تاثیر گذار بوده اند.

در ادامه گروه پلی اتیلن های سبک فیلم هم همچنان روندی متعادل را پیش گرفته اند، حجم عرضه بالایی این محصولات و از سوی دیگر تنوع عرضه شرکت های پتروشیمی سبب شده تا این گروه با آرامش معامله شوند.

در گروه پلی اتیلن های سنگین اکستروژن هم پتروشیمی جم بالاخره به بازار بازگشت و ۲۰۰۲ تن محصول PE۱۰۰ را به صورت سلف در بازار عرضه کرد. البته همچنان محصولات پتروشیمی شازند و امیرکبیر با رقابت قیمتی خریداری شدند.

 انتظار می رود با ادامه عرضه های پتروشیمی جم و سایر مجتمع ها و انجام عرضه ها در یک روز معاملاتی رفته رفته و در هفته های آتی روند معاملاتی این گروه تعادل بیشتری پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها