معاملات گریدهای متفاوت پی وی سی متاثر از رکود و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان با ضعف شدید همراه است.

شاهد کریمی، کارشناس بازار پی وی سی با بیان این مطلب به «پایگاه خبری بورس کالای ایران» گفت: حجم معاملات در بازار پی وی سی در هفته های اخیر متاثر از افت قیمت ها در بازارهای جهانی به شدت کاهش یافته بود که با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان نیز ضعف مبادلات شدت گرفته و بعضا شاهد توقف معاملات در بازار داخل هستیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: علاوه بر افت قیمت پی وی سی در بازارهای جهانی و بازار داخلی، همچنین رکود ناشی از فرا رسیدن ماه رمضان، صادرات نیز به حجم اندک خود رسیده است و از این رو بازار پی وی سی شرایط دشواری را سپری می کند.

این کارشناس بازار پی وی سی در ادامه با اشاره به اینکه روند نزولی قیمت پی وی سی در بازارهای جهانی متوقف شده است، تاکید کرد: احتمالا در بازارهای جهانی با توقف افت قیمت پی وی سی، از این پس شاهد افزایش اندک قیمت ها خواهیم بود، اما بازار داخل شرایط متفاوتی را نسبت به بازارجهانی طی می کند؛ چرا که پروژه های عمرانی و ساخت و سازها متوقف است و از این رو حجم معاملات نیز به شدت کاهش یافته، به نظر می رسد برای تحرک در بازار داخل نیازمند راه اندازی مجدد پروژه های عمرانی و ساخت و سازها هستیم.

در همین حال در بازار جهانی قیمت پی وی سی در هفته گذشته در محدوده 880 دلار در هر تن و در منطقه خلیج فارس ثابت ماند و نسبت به هفته ماقبل آن تغییری نداشت، این در حالی است که قیمت پی وی سی در هفته های گذشته در بازارهای جهانی همواره با 10 تا 20 دلار افت مواجه می شد. بنابراین به نظر می رسد که افت قیمت پی وی سی در بازار جهانی متوقف شده است. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها