سرب

طی هفته‌ای که گذشت بازار بورس فلزات لندن در معاملات شمش سرب نیز شاهد کاهش قیمت بود که این کاهش قیمت متأثر از خروج سرمایه‌گذاران از بازار انواع کامودیتی‌ها بود.

به گزارش «کالاخبر»؛ دو فلز روی و سرب عموما در تغییر قیمت از یکدیگر تبعیت می‌کنند، اما برخلاف شمش روی که در این هفته قیمت معاملات آتی آن کاهش داشت، قیمت فروش ۳ماهه شمش سرب در روز ۲۲ ژوئن نسبت به قیمت فروش نقدی حدود ۰.۶ درصد بالاتر بود که همین امر نشان از امیدواری جهت حفظ روند روبه‌رشد بازار دارد.

روند تغییر موجودی و قیمت شمش سرب در بازار بورس فلزات لندن از بیست و دوم ماه مِی تا بیست و دوم ماه ژوئن نشان می دهد که طی این هفته قیمت شمش سرب در بازار بورس فلزات لندن نسبت به روز پایانی معاملات هفته پیشین کاهش یافت و از ۲ هزار و ۴۳۱ دلار به‌ازای هر تن در روز جمعه ۱۵ ژوئن به ۲ هزار و ۳۸۹ دلار به‌ازای هر تن رسید که نشان از کاهش ۱.۷ درصدی طی یک هفته دارد. میانگین قیمت شمش سرب در ۳ هفته گذشته معادل ۲ هزار و ۴۴۷ دلار به ازای هرتن بود که باوجود روند نزولی طی این ۳هفته اما همچنان میانگین قیمتی شمش سرب نسبت به میانگین قیمتی ماه مِی، آوریل و مارس بالاتر بود. میانگین قیمت شمش  سرب در بورس فلزات لندن در ماه ژوئن ۲۰۱۷ معادل ۲ هزار و ۱۳۱ دلار به‌ازای هر تن بود که در ۳ هفته ابتدایی ژوئن ۲۰۱۸ به ۲ هزار و ۴۴۷ دلار به‌ازای هر تن رسید که این به معنی رشد ۱۴.۸ درصدی است.  

همچنین طی این هفته میزان موجودی انبارهای بورس فلزات لندن از شمش سرب افزایش یافت که علت اصلی آن، کاهش تقاضای ناشی از رکود حاکم بر بازار بود. در روز پایانی هفته پیش‌تر یعنی ۱۵ ژوئن، موجودی شمش سرب در انبارهای بورس فلزات لندن به ۱۳۱ هزار و ۸۷۵ تن رسید که با ۰.۴ درصد افزایش در روز ۲۲ ژوئن تا ۱۳۲ هزار و ۴۲۵ تن افزایش یافت.

طی هفته گذشته معاملات، تقاضا و قیمت شمش سرب نیز  همانند بسیاری از کامودیتی‌ها روند نزولی داشت که علت اصلی این امر خروج سرمایه‌گذاران از بازارهای کامودیتی‌ها بود. شاخص ارزش دلار آمریکا در روز ۲۱ ژوئن به بالای ۹۵ واحد رسید که بیشترین رقم در ۱۱ ماه گذشته بود. همچنین ادامه تنش تجاری آمریکا با سایر دولت‌ها عاملی بر تقاضا انواع کامودیتی‌ها تأثیر منفی گذاشت.

در این میان بازرسی‌های سخت‌گیرانه زیست محیطی دولت چین عاملی مهم برای کاهش تولید سرب است، همچنین این دولت برنامه‌هایی برای تزریق نقدینگی به اقتصاد خود بوده که این تصمیم می‌تواند زمینه رشد بازار کامودیتی‌ها را فراهم کند.  

منبع: فلزات آنلاین 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها