3dc2ada784c03d99f653540327a64895.jpg

حجم معاملات آتی سکه در معاملات روز گذشته بورس کالا به ۱۴ هزار و ۳۶۷  قرارداد و به ارزش بیش از یک هزار و ۴۱۹ میلیارد ریال رسید، این در شرایطی است که حجم معاملات آتی سکه طی روز یکشنبه ۷ هزار و ۸۲۵ قرارداد ثبت شده بود که این رشد ۸۳ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت طلای جهانی دیروز در شرایطی بار دیگر افزایش یافت که بهترین عملکرد خود را در یک سال گذشته ثبت کرده و در ماه ژانویه با رشد ۵ درصدی روبرو شده که این موضوع افزایش قیمت سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران را به دنبال داشت. طی مبادلات روز گذشته سکه در سررسید اسفند ماه با قیمت ۹۵۹ هزار تومان معامله شد و افزایش ۷۵/۰ درصدی را تجربه کرد. این در حالی است که سررسید اردیبهشت ماه سال آینده در محدوده ۹۶۶ هزار تومان معامله شد که ۷۸/۰ درصد افت قیمت داشت. سکه تحویل تیر ۹۵ نیز با قیمت ۹۸۰ هزار تومانی افزایش ۱۴/۱  درصدی را در این روز تجربه کرد. همچنین سکه‌ تحویل شهریور با ۹۹۴ هزار تومان معامله شد و افزایش ۴۱/۱ درصد افزایش را در این روز به ثبت رساند.

نکته قابل توجه در معاملات این است که سر رسید شهریور ماه وارد کانال ۹۹۰ هزار تومانی شده و فاصله بیشتری نسبت به سررسید ابتدایی گرفته است.

در بازار نقدی نیز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در جریان مبادلات دیروز با بهای ۹۵۳ هزار تومان معامله شد که نسبت به روز یکشنبه ۶ هزار تومان افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش هر قطعه نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی به ترتیب ۴۷۷، ۲۵۷ و ۱۷۲ هزار تومان معامله شده است.

قیمت نیم سکه دو هزار تومان بالا رفته اما نرخ ربع سکه یک هزار تومان افزایش یافته است.

به عقیده کارشناسان به نظر می رسد قیمت سکه در شرایط کنونی بیشتر تحت تاثیر بهای طلا با توجه وضعیت اقتصادی جهان و گمانه زنی های مربوط به نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا قرار خواهد داشت و با توجه به هیجانات بازار افزایش بیشتری را تجربه کند و بعید به نظر نمی رسد که مرز یک میلیون تومانی را بشکند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها