کشتی آرای

عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر کشور  وضعیت بازار طلا و سکه در هفته گذشته را مورد ارزیابی قرار داد و گفت: هفته گذشته یکی از هفته های پرنوسان و پرالتهاب بازار بود، از روز شنبه صحبت هایی درخصوص ایجاد شوک قیمتی مطرح شده بود که همین امر زمینه کاهش قیمت ارز در بازار را فراهم کرد.

به گزارش «کالاخبر»، محمد کشتی آرای افزود: اوج کاهش قیمت ها در بازار از روز سه شنبه اتفاق افتاد که قیمت ارز را به پایین ترین سطح رساند، طبیعی است که با نزولی شدن نرخ ارز، طلا و سکه نیز به پایین ترین سطح قیمتی رسیدند.

وی اظهار داشت: قیمت سکه در اوایل هفته گذشته در قیمت های بالاتر از پنج میلیون تومان مورد معامله قرار گرفته بود اما از روز سه شنبه باتوجه به کاهش قیمت رخ داده، قیمت سکه به چهار میلیون تومان رسید.

عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر کشور بیان کرد: طی دو روز گذشته علیرغم شوک نوسان های قیمتی ایجاد شده همچنان قیمت ها در محدوده چهار میلیون تومان داد و ستد می شد، قیمت ارز هم از نرخ ١٧ هزار و ٥٠٠ تومان کاهش و به نرخ ١٢ هزار تومان رسید اما در حال حاضر دلار با قیمت ١٤ هزار تومان در حال معامله است.

وی به تفاوت قیمت طلا در بازار اشاره کرد و افزود: نرخ هر گرم طلای ١٨ عیار در بازار به دنبال کاهش قیمت ها روند نزولی در پیش گرفت و قیمت آن از ٤٨٧ هزار تومان به ٤٠٠ هزار تومان کاهش یافت، همچنین روز پنج شنبه که آخرین روز معاملات هفتگی بود قیمت هر گرم طلای ١٨ عیار به ٣٦٥ هزار تومان رسید.

کشتی آرای اظهار داشت: در مجموع هفته دوم مهرماه هفته پرنوسانی بود و به نظر می رسد که طی هفته جاری با ثبات قیمت و کاهش حباب قیمت ها مواجه خواهیم شد.

عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر کشور به علت اصلی ایجاد نوسانات و کاهش قیمت ها در بازار اشاره و بیان کرد: قدرت اجرایی بانک مرکزی در ثبیت بازار ارز  باعث کاهش قیمت ها و نیز حباب قیمت ها در بازار شد.

وی در پایان اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل سرعت نوسانات موجود نمی توان پیش بینی دقیقی  از بازار ارائه داد اما آنچه که مشخص است این است که به طور حتم یک ثبات قیمتی چند روزه را در بازار شاهد خواهیم بود تا بازار بتواند سمت و سوی خود را پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها