کیانپور

عضو فراکسیون توسعه صادرات مجلس معتقد است که بورس کالا طی سال های فعالیت خود توانسته مبادلات کالاها در بازار داخلی را نظامند و شفاف کند، از این رو باید پس از تمرکز عمده کالاهای قابل معامله در بورس، با حمایت مجلس و دولت نسبت به توسعه صادرات محصولات ایرانی به بازارهای منطقه از کانال بورس کالا اقدام کرد.  

به گزارش «کالاخبر» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مجید کیانپور با اشاره به اینکه یکی از راه های اصلی برای حرکت در مسیر سلامت اقتصاد کشور، ایجاد شفافیت در بخش های مختلف است گفت: تقویت بازارهای رسمی در کشور باید در اولویت برنامه های سیاست گذاران قرار گیرد تا روند گسترش بازارهای غیررسمی و غیرشفاف کند شود. از این رو بورس کالا به عنوان بازار رسمی کالای کشور باید میزبان محصولات قابل عرضه در بورس باشد تا علاوه بر ایجاد تعادل در بازارها، شرکت هایی که شفافیت را به معاملات پنهانی ترجیح می دهند از سایر شرکت ها جدا شده و به فعالان اقتصادی معرفی شوند

این عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: با وجود اینکه همه مسوولان اقتصادی بر لزوم ایجاد زمینه های شفافیت در اقتصاد و حذف فعالیت های واسطه گری مخرب تاکید دارند، اما هنوز شاهد رواج بازارهای سفته بازی هستیم که از این رو تدبیر برای تمرکز عرضه کالاهای واسطه ای مهم در بورس کالا به شکل حداکثری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

ویدر ادامه گفت: اطمینان خاطر تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در بازار داخلی باید به نحوی باشد که امروز در فکر توسعه صادرات محصولات باکیفیت ایرانی از بستر بورس کالا به کشورهای همسایه باشیم.

به گفته کیانپور، بازار عراق یکی از پرسودترین بازارها برای اقتصاد و تجار ایرانی به حساب می آید که آنها نیز از وجود یک ساختار مناسب برای خرید استقبال می کنند. اینکه محصولات ایرانی از بستری به عراقی ها فروخته شود که کیفیت و قیمت تضمین شده باشد، به طور حتم مورد اقبال کشورهای همسایه قرار می گیرد.   

وی عنوان کرد: حضور بازارهای کالایی رسمی همچون بورس کالا در عراق، قدرت رقابت پذیری ما را افزایش می دهد که در صورت فراهم کردن زیر ساخت های مبادلاتی و مالی، بدون شک می توان اقداماتی مثبتی در این زمینه انجام داد

عضو فراکسیون توسعه صادرات مجلس در پایان گفت: حذف واسطه ها و دلالان از بازار پرسود عراق از دیگر مزایای انجام معاملات از طریق بورس کالا است که می تواند مسیر تجارت را برای تجار و سرمایه گذاران هموار کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها