1750.jpg

با وجود ثبات بهای اونس طلا در بازار جهانی، رشد نرخ دلار در بازار آزاد طی معاملات روز یکشنبه باعث افزایش نرخ سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران شد؛ در این بین قیمت سکه برای تحویل اسفند امسال برخلاف سایر سررسیدها حرکت کرد و کاهش یافت.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، روند نزولی بهای دلار در بازارهای جهانی موجب کاهش سه سررسید بازار آتی سکه طی روز گذشته شد و سر رسید اسفند با بی اعتنایی به روند نزولی متغیرهای تاثیر گذار رشد اندکی را تجربه کرد، به طوری که معاملات سکه برای تحویل اسفند امسال ۹۹۲ هزار تومان معامله شد که افزایش ۰/۰۴ درصدی را تجربه کرد. این در حالی است که سررسید اردیبهشت ماه سال آینده با قیمت یک میلیون و ۱۲ هزار تومان به فروش رسید و رشد ۰/۱۶ درصدی را به ثبت رساند.

سکه تحویل تیر ۹۵ نیز با قیمت یک میلیون و ۳۸ هزار تومان معامله و افزایش ۰/۱۳ درصدی روبه رو شد. همچنین سکه‌ تحویل شهریور نیز با قیمت یک میلیون و ۶۶هزار تومان معامله شد و رشد۰/۱۲ درصدی را در این روز به ثبت رساند.

شایان ذکر است، معاملات آتی سکه روز یکشنبه با انعقاد ۷ هزار و ۱۱۸ قرارداد به ارزش بیش از ۷۵۳ میلیارد و ۶۲۶میلیون ریال رسید.

در بازار نقدی نیز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در جریان مبادلات دیروز در بهای۹۸۹ هزار و ۵۰۰تومان معامله شد که نسبت به روز شنبه ۴هزار تومان افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، هر قطعه نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی به ترتیب ۴۹۸، ۲۶۷ و ۱۸۶ هزار تومان معامله شده، نرخ نیم سکه یک هزار تومان رشد کرده، اما ربع سکه و سکه گرمی ثابت مانده است.

در همین حال در بازار ارز هر دلار آمریکا با رشد ۱۱تومانی  ۳۴۷۱ تومان عرضه شد.

و اما در بازارهای جهانی بسیاری از تحلیلگران عنوان کردند طلا موفق شده است سطح ۱۲۰۰ دلار را حفظ کند که نشانه مثبتی برای امکان صعود قیمت این فلز ارزشمند به سطح بالاتر به شمار می‌رود.

بر این اساس هر اونس طلا روز جمعه در سطح ۱۲۲۷ دلار به معاملات هفته پایان داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها