علی قربانی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گوید: تصور می کنم دولت برای اداره بهتر کشور باید به بورس کالا بهای بیشتری دهد چراکه بورس کالا با توجه به سازو کارهایی که دارد می تواند در تنظیم بازار براساس عرضه و تقاضا کمک کند و از همه مهمتر شفافیت حاکم بر معاملات بورس، از هر گونه دخالت و سوء استفاده از سوی برخی افراد در بازار و ایجاد بی ثباتی جلوگیری می کند.

به گزارش «کالاخبر»، علی قربانی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران درباره تنظیم بازار کالاهای اساسی گفت: در حال حاضر مردم از بابت افزایش قیمت کالاهای اساسی گلایه جدی دارند و علاوه بر اقشار ضعیف جامعه، تامین معیشت خانوارها با درآمد متوسط نیز با مسئله روبرو شده است.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم و گرمه در مجلس به تذکراتی که در صحن علنی مجلس به متولیان تنظیم بازار داده است اشاره کرد و افزود: در صحن علنی مجلس به متولیان اصلی تنظیم بازار که وزاری  صمت و جهاد کشاورزی هستند از سوی بنده ارائه شد مبنی براینکه آنچه مشهود است برخلاف پایین آمدن قیمت ارز در کشور قیمت کالاها نیز به تبع آن ارزان نشده است و با توجه به اینکه ۱۴ میلیارد دلار با ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای ضروری اختصاص یافته، ولی کالاها با قیمت بالاتری به دست مردم می‌رسد.

وی ادامه داد: باید توجه داشت اگر قیمت کالاهای اساسی در بازار در آینده تعدیل نشود و گرانی ها پایدار بماند باید برنامه ریزی دیگری برای تقویت معیشت شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه بورس کالا نقش بسزایی در شفافیت اقتصادی و تنظیم بازار کالاهای اساسی دارد، گفت: بورس کالا در ابعاد مختلف کمک شایانی را به اقتصاد کشور می کند، زمانی که عرضه کنندگان و متقاضیان در مکانی مشخص مانند بورس کالا از شرایط یکسانی برخوردار باشند این امر باعث حاکمیت شفافیت در معاملات و در عین حال کمک به کشف قیمت و رقابتی شدن بازار خواهد شد.

قربانی با بیان اینکه می توان با افزایش نظارت ها زمینه سوء استفاده ها در بازار کالاها را به حداقل رساند گفت:  در بورس کالا قیمت ها به صورت واقعی کشف می شود که اگر مواد اولیه تا محصول نهایی همگی در بورس کالا عرضه شود، آن زمان به دلیل شفافیت ایجاد شده عمده مشکلات برای تنظیم بازار که ناشی از عدم شفافیت است، برطرف می شود.

نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: باید توجه داشت که براساس تجربیات به دست آمد، کشف قیمت هر کالایی که وارد بورس شود، عادلانه تر خواهد بود و این امر پیش بینی را برای تولیدکنندگان ممکن می کند تا بتوانند تولیدات خود را بر مبنای نیاز واقعی قرار دهند که این اتفاق در بازار ایجاد ثبات می کند.

قربانی گفت: من تصور می کنم دولت برای اداره بهتر کشور باید به بورس کالا بهای بیشتری دهد چراکه بورس کالا با توجه به سازو کارهایی که دارد می تواند در تنظیم بازار براساس عرضه و تقاضا کمک کند و از همه مهمتر شفافیت حاکم بر معاملات بورس، از هر گونه دخالت و سوء استفاده از سوی برخی افراد در بازار و ایجاد بی ثباتی جلوگیری می کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها