بورس فلزات لندن

بورس فلزات لندن (LME) مرکز معتبر جهانی برای مبادله فلزات اساسی است و یکی از مطرح‌ترین بورس‌های فلزی در دنیاست. از آنجاکه بخش زیادی از معاملات در بورس فلزات لندن به‌صورت قراردادهای آتی است، در اغلب سال ها حجم معاملات بالغ‌بر ۴۰ درصد بیش از کل تولید فلزات در دنیا است و این مسئله باعث شده تا قدرت بورس لندن از دیگر بورس‌های فلزی فعال در دنیا بیشتر باشد.

به گزارش اختصاصی «کالاخبر»، سهم اعظم تجارت فلزات «زنگ نزن» در دنیا در بورس فلزات لندن و از طریق سه پلت فرمی که توسط بورس لندن تعریف‌شده است، انجام می‌شود. این فلزات شامل آلیاژ آلومینیوم، آلومینیوم، مس، سرب و نیکل هستند و در بخش فلزات زنگ زننده مبادله قراضه‌های فولادی و محصولات فولادی در این بورس انجام می‌شود. گفتنی است در ماه‌های اخیر بورس فلزات لندن اقدام به معرفی قراردادهای تازه‌ای برای مبادله فولاد و فرآورده‌های فولادی کرده است و دلیل این سیاست‌گذاری تازه بزرگ بودن بازار فولاد در دنیا و تلاش این بازار برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان در سراسر دنیا اعلام‌شده است.

طبق گزارش وب‌سایت رسمی LME در سال ۲۰۱۸ میلادی ۱۸۵ میلیون محموله فلزی از طریق بورس لندن معامله‌شده است که ارزش آن بالغ‌ بر ۱۵.۷ هزارمیلیارد دلار بوده و وزنی بیش از ۴.۱ میلیارد تن داشته است. ازآنجاکه بخش زیادی از معاملات در بورس فلزات لندن به‌صورت قراردادهای آتی است، در اغلب سال ها حجم معاملات بالغ‌بر ۴۰ درصد بیش از کل تولید فلزات در دنیا است و این مسئله باعث شده تا قدرت بورس لندن در بازار از دیگر بورس‌های فلزی فعال در بازار بیشتر باشد.

ازآنجاکه بخش زیادی از معاملات در بورس فلزات لندن به‌صورت قراردادهای آتی است، در اغلب سال ها حجم معاملات بالغ‌بر ۴۰ درصد بیش از کل تولید فلزات در دنیا است و این مسئله باعث شده تا قدرت بورس لندن در بازار از دیگر بورس‌های فلزی فعال در بازار بیشتر باشد.

جوامع فعال در بازارهای فلزی در دنیا از طریق بورس فلزات لندن و قراردادهای آتی که در این بازار وجود دارد، تلاش می‌کنند تا نوسانات قیمت فلزات اساسی را به حداقل برسانند یا کنترل کنند. طبق گزارش‌های رسمی ۱۴ فلز اساسی در بورس لندن معامله می‌شود و خریداران می‌توانند از طریق ۶ نوع قرارداد مختلف کالای موردنیازشان را تهیه کنند. این قراردادها هم از طریق سه پلت فرم در اختیار خریدار و فروشنده قرار دارد. یکی از این پلت فرم‌ها که در سال‌های اخیر با استقبال زیادی روبرو شده است LMEselect نام دارد که یک پلت فرم الکترونیکی است و تمام اطلاعات به‌صورت آنلاین دراختیارخریدار و فروشنده قرارمی گیرد.

آن‌ها با استفاده از این پلت فرم اطلاعات لازم را کسب می‌کنند و قراردادهای مدنظر خود را تنظیم می‌کنند. دومین پلت فرم در اختیار مشتریان ارتباط مستقیم با بازار بورس است و این کار از طریق تماس با کارگزاران بورس و معامله در زمان ارتباط تلفنی انجام می‌شود. این ارتباط در زمان باز بودن بازار و ساعات اداری انجام می‌شود و سومین پلت فرم هم امکان کسب اطلاع از وضعیت بازار و تحولات آن در ۲۴ ساعت شبانه‌روز است.

در پایان باید یادآور شد، گستردگی و اهمیت بورس فلزات لندن و تغییر سازوکار آن همپای تغییر ساختار تقاضا در بازار، کلید رشد مداوم این بورس طی سال‌های فعالیت آن است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها