بورس جهانی

رویدادهای مهم اقتصادی هفته جاری تحت الشعاع نشست مهم فدرال رزرو آمریکا قرار خواهد داشت.

به گزارش «کالاخبر»، پیش بینی می شود فدرال رزرو آمریکا در نشست هفته جاری خود برای سومین بار در سال ۲۰۱۹ میلادی نرخ بهره را ۰.۲۵ درصد کاهش خواهد داد. ولی سرمایه گذاران بین المللی می خواهند این مساله را درک کنند که آیا فدرال رزرو آمریکا به سیاست های انبساطی پولی خود پایان خواهد داد یا این اقدامات سرآغاز اتخاذ سیاست های انبساطی بیشتر و کاهش مجدد نرخ بهره طی ماه های آینده خواهد بود.

نظرسنجی جدید اینوستینگ نشان می دهد که احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست هفته جاری به بیش از ۹۴ درصد رسیده است. بانک مرکزی آمریکا چهارشنبه پس از پایان نشست مهم خود سیاست های جدید پولی و نرخ بهره را اعلام خواهد کرد.

تحلیلگران موسسه ING بر این باورند که فدرال رزرو آمریکا، روند کاهش نرخ بهره را همچنان ادامه خواهد داد و در ماه دسامبر و ژانویه آینده نیز نرخ بهره را کاهش می دهد.

دومین رویداد مهم اقتصادی هفته جاری انتشار آمارهای مهم اقتصادی امریکا است. تازه ترین آمارهای مربوط به رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماه سوم امسال روز چهارشنبه اعلام خواهد شد. پیش بینی می شود این رقم به ۱.۷ درصد رسیده است. رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه دوم امسال به ۲ درصد رسیده بود.

گزارش اشتغال آمریکا در ماه اکتبر نیز قرار است جمعه منتشر شود. پیش بینی می شود اعتصاب کارگران جنرال موتورز تاثیر منفی بر رشد اشتغال داشته است.

سومین رویداد مهم در تقویم هفته جاری، انتشار آمارهای مهم اقتصادی منطقه یورو است. در حالی که ماریو دراگی رئیس فعلی بانک مرکزی اروپا به زودی زمام قدرت را به کریستین لاگارد خواهد سپرد، پیش بینی می شود رشد تولید ناخالص داخلی منطقه یورو در سه ماه سوم امسال به کمتر از ۰.۱ درصد رسیده است. این رقم در سه ماه دوم به ۰.۲ درصد رسیده بود.

سرمایه گذاران بین المللی به دقت منتظر اعلام امارهای تورم و بیکاری منطقه یورو هستند.

چهارمین رویداد مهم تصمیم بانکهای مرکزی ژاپن و کانادا درباره نرخ بهره است. بانک مرکزی ژاپن روز پنجشنبه تصمیم خود درباره نرخ بهره را در شرایطی اعلام خواهد کرد که انتظار می رود نسبت به کاهش بیشتر رشد اقتصادی این کشور به بازارهای مالی هشدار دهد. انتظار می رود بانک مرکزی ژاپن نیز سیاست نرخ منفی بهره را همچنان دنبال خواهد کرد. به نظر می رسد ژاپن حداقل تا پایان ۲۰۲۰ میلادی سیاست های پولی انبساطی را ادامه خواهد داد.

بانک مرکزی کانادا نیز احتمالا نرخ بهره خود را در نشست چهارشنبه بدون تغییر حفظ می کند.

پنجمین رویداد مهم نیز تحولات مربوط به برگزیت خواهد بود. اتحادیه اروپا به تازگی تصمیم گرفته است تا مهلت قانونی برگزیت را تا ۳۱ ژانویه تمدید کند.

این در شرایطی است که بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس نتوانست موافقت پارلمان را با توافق برگزیتی که با اتحادیه اروپا حاصل شده بود، کسب کند و اکنون پیشنهاد برگزاری انتخابات زودهنگام در تاریخ ۱۲ دسامبر را مطرح کرده است. پارلمان انگلیس به تازگی با این پیشنهاد موافقت کرده است. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها