دلار

روند معکوس طلای جهانی و ارز موجب نوسان قیمت در بازار سکه نقدی و آتی بورس کالای ایران شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»،دیروز سه شنبه، قیمت دلار با افزایش همراه شد و در بازار ارز هر دلار آمریکا با رشد ۶ تومانی به آستانه ۳۵۰۰ تومان رسید و به رقم ۳۴۹۷ معامله شد، این در شرایطی است که هر اونس طلا با کاهش حدود ۴ دلاری به ۱۳۱۲ دلار و ۷۰ سنت رسید.

بر این اساس دیروز، بهای سكه در بازار آتی بورس کالای ایران روند متفاوتی را تجربه کرد؛ به طوری که از پنج سررسید بازار آتی،  سر رسید تیر و شهریور با افزایش نرخ و سایر سررسیدها با روند نزولی رو به رو شدند. سررسید تیر ماه با نرخ یک میلیون و ۷۱ هزار تومان معامله شد و افزایش ۰/۲۸درصدی را تجربه کرد. همچنین سکه تحویل شهریورماه نیز با رشد ۰/۰۷ درصدی به قیمت یک میلیون و ۷۹هزار تومان رسید. این در شرایطی است که قرارداد تحویل آبان با قیمت یک میلیون و۹۰ هزار تومان معامله شد و با کاهش ۰/۰۱ درصدی رو به رو شد. از طرفی سکه تحویل دی نیز با ۰/۰۴ درصد افت به قیمت یک میلیون و ۱۰۶ هزار تومان به فروش رسید. در پایان سررسید اسفند ماه با نرخ یک میلیون و ۱۲۶ هزار تومان معامله شد و کاهش۰/۱۷ درصدی را به ثبت رساند.

همچنین روز گذشته حجم معاملات آتی سکه به ۱۶ هزار و ۱۶۲ قرارداد به ارزش یک هزار و ۸۱۳ میلیارد ریال رسید.

از سویی در بازار نقدی نیز روز سه شنبه سکه و دلار معاملات خود را با روند متغیری از هم  پشت‌سر گذاشتند تا هر دو وارد مرزهای قیمتی جدیدی شوند.

در چهارمین روز هفته، بهای اونس در بازارهای جهانی مقداری پایین آمد تا معامله‌گران سکه برای جبران اثر آن در بازار داخلی اقدام به خرید ارز کنند. به گفته فعالان، روز دوشنبه تحت‌تاثیر رشد اونس در بازار غیررسمی، بهای سکه تا یک میلیون و ۸۰ هزار تومان بالا رفت؛ به این ترتیب، کاهش سه‌شنبه اونس، سکه بازان را ناچار کرد برای مقابله با اثر آن، دلار خریداری کنند.

به این ترتیب روز گذشته بهای تمام سکه در بازار نقدی به یک میلیون و ۷۲  هزار تومان رسید. همچنین نیم‌سکه نیز با قیمت ۵۳۸ هزار تومان معامله شد. ربع‌سکه و سکه یک گرمی نیز به ترتیب  با بهای ۲۸۳  و ۱۸۵هزار تومان در این روز به ثبت رسیدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها